مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی اولین موتور ۱۲ سیلندر در چین

به‌تازگی اولین موتور V شکل ۱۲ سیلندر پاشش مستقیم سوپر‌شارژ (V12TD) به‌طور مستقل توسط FAW طراحی و با موفقیت آزمایش گردید. این موتور توانست با موفقیت از خط تولید آزمایشی بخش تحقیقات و توسعه این شرکت بیرون آید.

این موتور که بر‌مبنای Hongqi V12 طراحی شده توانایی تولید ۷۶۲ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همچنین بر مبنای گزارشات، قرار است در‌آینده V12TD توسعه یابد تا به‌صورت هیبرید در خودروهای هیبریدی نیز نصب گردد.

بر‌اساس گزارشات منتشر شده بنا‌ بر این است که از این موتور در مدل‌های برتر FAW-Hongqi  استفاده شود. همچنین V12TD از استراتژی شرکت در مورد استفاده از انرژی‌های جدید پشتیبانی می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود که از مدل هیبریدی این موتور در نسل جدید L5 استفاده گردد.

شایان ذکر است که در نمایشگاه خودرو ۲۰۲۱ شانگهای، هونگچی خودروی سوپر اسپورت S9  را به‌نمایش گذاشت که توسط والتر دی سیلوا، مدیر طراحی سابق گروه فولکس‌واگن طراحی شده است. دی‌سیلوا در حاضر هم در حال کار بر‌روی پرو‌ژه‌ای جهت طراحی ابر‌خودروی دیگری با نام S7 برای هونگچی است.

بر‌اساس کانسپتی که از S9 معرفی شده، این ابر‌خودرو از یک موتور هیبرید توئین توروبو‌شارژ ۸ سیلندر در کنار سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید بیش از ۱۴۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد که می‌تواند S9 را در زمان ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند. حداکثر سرعت این ابر‌خودرو بالای ۴۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است.

خط تولید موتور ۱۲ سیلندر V12TD ممکن است در آینده برای سوپر‌اسپورت‌هایی شبیه خودروهای فوق و مدل‌های خاص این گروه خودرو‌سازی مورد استفاده قرار گیرد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا