مکمل بنزین
تازه‌ها

اولین دیدار با دوج چارجر SXT Blacktop مدل ۲۰۱۶

معمولا نام دوج چارجر همواره با قدرت، عظمت و موتوری با غرش شنیدنی همراه بوده است اما این کلمات مربوط به مدل V8 می‌شوند و ربطه چندانی به دوج چارجر SXT بلک‌تاپ 2016 ندارند. بلک‌تاپ در زبان انگلیسی به معنای آسفالت است. اگر چه این مدل چهره اسپرتی دارد ولی بیشتر مشخصات یک سدان خانوادگی را در خود داراست. البته این به معنای بد بودن این خودرو نیست، معنای اصلی این صحبت‌ها توجه خاص دوج به قشر دیگری از جامعه است. دوج چارجر بلک‌تاپ از یک موتور 3.6 لیتری V6 با قدرت 300 اسب بخار و 358 نیوتون متر گشتاور بهره می‌برد. اگرچه این ویژگی‌های یک موتور قدرتمند نخواهد بود ولی شتاب اولیه خودرو به لطف وزن 1860 کیلوگرمی خوب است و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن 6.4 ثانیه است. وقتی با این خودرو در شهر رانندگی می‌کنید، کمبود قدرت نسبت به سایر مدل‌های دوج چارجر چندان حس نمی‌شود، اما در بزرگراه‌ها این موضوع مشخص خواهد بود.

2016-Dodge-Charger-SXT-front-three-quarter-in-motion-06-e1465256019951

پدال‌های تعویض دنده که در پشت فرمان قرارگرفته‌اند، کارآیی چندانی ندارند. در واقع هنگام استفاده از این پدال‌ها حس رانندگی اسپرت را نخواهید داشت. ما انتظار داشتیم که هنگام استفاده از پدال‌های تعویض دنده صدای موتور خوبی به گوشمان برسد ولی موتور بسیار بی‌سروصدا کار می‌کند که این زیاد خوب نیست، چرا که بسیاری از طرفداران خودروهای این مدلی به صدای موتور علاقه دارند. ترمزهای خودرو قوی و قابل‌اعتماد هستند و سطح بالایی را در ایمنی ایجاد می‌کنند و هرچقدر که شما پا را روی پدال ترمز بیشتر فشار دهید، قدرت خوب این ترمز را بیشتر حس خواهید کرد. هندلینگ خودرو بسیار خوب است و در پیچ‌های تند چسبندگی خوبی به آسفالت دارد و فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. سیستم تعلیق، ناهمواری‌های جاده را به‌خوبی جذب می‌کند.

2016-Dodge-Charger-SXT-rear-three-quarter-turn

صندلی‌های داخل کابین به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که راننده به خوبی به دکمه‌ها و پدال‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین به دلیل موتور آرام، در داخل کابین نیز آرامش برقرار خواهد بود. پوشش پلاستیکی داخل کابین کیفیت چندانی ندارد و مایوس کننده است. یک سیستم سرگرمی نیز تعبیه شده که دکمه‌های کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی در پشت فرمان قرار دارند و چون دقیقا زیر پدال‌های تعویض دنده قرار داده شده‌اند، کم استفاده به‌نظر می‌رسند.

2016-Dodge-Charger-SXT-cockpit

دوج همچنین برای این مدل از محصولات خود یک پکیج درنظر گرفته که شامل یک رنگ جدید برای بخش خارجی خودرو و یک رنگ مشکی برای بخش داخلی، رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی با رنگ مشکی، اسپویلر به رنگ مشکی براق، خطوط براق تیره در داخل خودرو، فرمان با دوخت چرم و کف‌پوش‌های مخصوص است. این سدان بزرگ برای خانواده‌ها می‌تواند جایگزین جذابی برای خودروهای معمولی بازار باشد که فضای خوب و موتور قدرتمند را در کنار چهره زیبا برای آن‌ها فراهم می‌کند.

دوج چارجر SXT Blacktop مدل ۲۰۱۶
قیمت پایه $31,985
قیمت مدل تست شده $37,360
سطح خودرو Front-engine, RWD, 5-pass, 4-door sedan
موتور 3.6L/300-hp/264-lb-ft DOHC 24-valve V-6
گیربکس 8-speed automatic
وزن محدود 4,081 پوند
فاصله بین دو محور 120.2 اینچ
طول x عرض x ارتفاع  58.2×75.0×198.4
صفر تا ۱۰۰ 6.4ثانیه

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا