مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس و تولید نخستین اتومبیل نشان دهنده ضربان قلب راننده!

lexus (1)

لکسوس به تازگی کار طراحی اتومبیلی را به پایان رسانده که ضربان قلب راننده را به صورت نورهای رنگی روی سطح خارجی بدنه آن نشان می‌دهد. برای این کار یک اتومبیل کوپه RC F که لکسوس آن را heartbeat car نامیده است، به نوعی تکنولوژی بیومتریک مجهز شده که می‌تواند روابط احساسی و فیزیکی بین اتومبیل و راننده آن را به تصویر بکشد! این پروژه به صورت مشترک بین موسسه تبلیغاتی M&C Saatchi استرالیا، Tricky Jigsaw و لکسوس استرالیا انجام شده و هدف از آن برقراری ارتباط بین اتومبیل و بدن انسان است.

Ben Cooper، رییس بخش نوآوری‌ها در موسسه تبلیغاتی M&C Saatchi، در گفتگو با Mashable Australia می‌گوید: ما موضوع گفتگوها را از ˮسرعتˮ به ˮتوانایی اتومبیل‌ها در بیان احساسات رانندهˮ تغییر می‌دهیم.

این پروژه در طول مدت ۶ ماه در ایالت New South Wales جنوبی اجرا شده و به پایان رسیده است و در طی این زمان Ben Cooper و گروهش اثرات رانندگی بر روی بدن انسان، بخصوص روی ضربان قلب را مورد مطالعه قرار دادند.

Cooper می‌گوید: ما به خوبی مشاهده کردیم  هنگامی که کسی به عنوان مسافر در کنار یک راننده حرفه‌ای می‌نشیند و در مسیر مسابقه حرکت می‌کند، هنگام رسیدن به پیچ‌های مسیر و حاشیه‌های جاده ضربان قلبش به شدت بالا می‌رود  و از همین طریق دریافتیم که می‌توانیم تغییرات ضربان قلب را بوسیله اتومبیل نشان دهیم. در اتومبیلی که به عنوان کانسپت ساخته شده، یک حسگر استاندارد ضربان قلب، اطلاعات دریافتی از بدن راننده را به صورت وایرلس به برد کنترل در قسمت پشت اتومبیل ارسال می‌کند. برد کنترل اختصاصی Arduino، سیگنال‌های صادر شده از قلب را دریافت می‌کند و به صورت پالس‌هایی با نور درخشان روی صفحات نصب شده در سطح بیرونی بدنه اتومبیل که بسیار شبیه به لامپ‌های LED به نظر می‌رسد؛ به نمایش می‌گذارد. ویژگی این نمایشگرهای رنگی که محصول شرکت آمریکایی Lumilor هستند، خاصیت موسوم به فسفرسانس آن‌هاست که در واکنش به پالس‌های الکتریکی، رنگ‌‌های درخشان شب‌نما تولید می‌کند. وقتی که سیستم heartbeat در حال کار کردن نباشد، اتومبیل به رنگ نقره‌ای استاندارد دیده می‌شود و اثری از این صفحات نمایشگر و رنگ‌های درخشان آن‌ها نیست. این سیستم از یک باتری ۱۳ ولتی نیرو می‌گیرد که توسط موتور اتومبیل شارژ می‌شود.

LEXUS_HBC1

Ben Cooper ایده‌های زیادی برای استفاده از این تکنولوژی در معماری و صنعت پوشاک هم دارد. این سیستم بر روی تمام اتومبیل‌های لکسوس نصب نمی‌شود و احتمالا به صورت یک آپشن برای افرادی خواهد بود که می‌خواهند خاص باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا