مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

انتشار تصاویر و اطلاعات بیشتری از تیگو 9، شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید چری

چند وقت پیش اولین تصاویر رسمی شاسی‌بلند جدید چری تیگو 9 منتشر شد و حالا تصاویر دیگری از این خودرو در نمایندگی‌های چری به همراه مشخصات آن منتشر شده است. تیگو 9 با 4,820 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,699 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,820 میلی‌متری، خودروی بسیار بزرگی است که بالاتر از تیگو 8 قرار خواهد گرفت.

تیگو 9 شاسی‌بلندی زیبا با خط کمر بالا، ستون‌های مشکی، سقف شناور و اوورهنگ جلوی کوتاه است. دستگیره‌های در مخفی، آینه‌های جانبی شیک، اسپویلر عقب و رینگ‌های آلیاژی 19 یا 20 اینچی هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند که آن را به زیباترین مدل تیگو تاکنون تبدیل کرده‌اند. طراحان چری همچنین ستون D خودرو را هم خیلی خوب طراحی کرده‌اند به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد ستون در پنجره جانبی ادغام شده است. البته در برخی مدل‌ها این قسمت متفاوت است و بجای آنکه تماماً مشکی باشد الگوی خاصی در آن کار شده است.

همچنین در تصاویر جدید تیگو 9، یک نمونه سفیدرنگ هم دیده می‌شود که ستون‌های A، B و C آن همرنگ بدنه هستند اما ستون D بازهم مشکی‌رنگ است. این یعنی شاید ستون D طرح دار سفارشی باشد. همچنین خودروی سفیدرنگ روی رینگ‌های نقره‌ای براق قرار گرفته است درحالی‌که در نمونه‌های دیگر رینگ‌های دورنگ و همین‌طور تمام مشکی هم دیده می‌شود؛ اما از این جزئیات که بگذریم، چیزی که در ظاهر تیگو 9 بیش از همه جلب‌توجه می‌کند جلوپنجره هشت‌ضلعی بسیار بزرگ کرومی است که لوگوی چری در میانه آن جای گرفته است.

کابین تیگو 9 هم با صفحه‌نمایش خمیده دوگانه متشکل از صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی LCD و نمایشگر 12.3 اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی، پد شارژ بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند، محفظه اشیاء زیر کنسول مرکزی و غربیلک فرمان سه پره اسپرت D شکل، عالی به نظر می‌رسد. چری همچنین با تیگو 9 در کیفیت داخلی هم گام بزرگی به سمت جلو برداشته است. البته دیگر مدل‌های تیگو از این لحاظ بد نیستند ولی در مقایسه با رقبای ساخت بی‌وای‌دی و جیلی کم ضعیف‌ترند. در بخش طراحی متریال داخلی اما تیگو 9 بسیار به آن‌ها نزدیک شده است.

شاسی‌بلند بزرگ و پرچم‌دار چری به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی جدید مجهز شده است که 261 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. حداکثر سرعت این ماشین هم 205 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. عرضه تیگو 9 به بازار با تأخیر مواجه شده است زیرا در ابتدا قرار بود این خودرو در سه‌ماهه نخست سال 2023 راهی بازار شود اما آخرین گزارش‌ها، تاریخ عرضه آن را اردیبهشت آینده اعلام کرده‌اند. قیمت تیگو 9 از حدود 170 هزار یوآن معادل 25 هزار دلار آغاز می‌شود که برای چنین خودروی بزرگ و باکیفیتی رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با چری ویانا شروع کردن رسیدن به اینجا اونوقت فرغون خودرو و سایپا بعد 30 و خورده ای سال هنوز دارن 405 و پیکان و پراید تحویل میدن.

  2. این خودرو اگه بیاد تو ایران قیمتش حدود ۴ تا ۵ میلیارد میشه .تو بازار بی ثبات و بی صاحب ایران .الان تیگو ۸ شده ۳میلیاردو ۵۰۰ که اصلا نمی ارزه .این خودرو ها یک بار مصرف هستن درسته اشن و زیبای دارن اما واقعا نمی ارزه .ماشین کره ای ژاپنی دست دوم بهتر از اینا بهتون کار میده با این قیمت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا