مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت پژو 508 معرفی شد، زیباتر و پیشرفته‌تر

پژو 508 که یکی از جذاب‌ترین سدان‌های غیرلوکس بازار محسوب می‌شود، به‌روزرسانی کاملی را تجربه کرده که تغییراتی را در داخل و خارج به همراه داشته است. این خودرو که در دو نسخه سدان و استیشن معرفی شده است، در جلو از چراغ‌های باریک‌تر، جلوپنجره جدید بدون قاب و لوگوی جدید پژو بهره می‌برد. همچنین چراغ‌های جدید 508 از تکنولوژی LED ماتریکسی برخوردارند و دی‌لایت‌های سه پنجه‌ای پژو نیز حالا در قالب یک عنصر یک‌تکه کار شده‌اند.

گرافیک چراغ‌های LED عقب نیز برداشت تازه‌ای از همان طرح سه پنجه‌ای را ارائه کرده است. پژو برای این سدان خود سه زنگ بیرونی جدید سفید، خاکستری تیتانیوم و آبی اکلیپس را به همراه چندین طرح جدید رینگ با اندازه‌هایی از 17 تا 20 اینچی را ارائه کرده است. همچنین برای نسخه اسپرت و پرچم‌دار PSE هم لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S ارائه شده است.

داخل پژو 508

در داخل خودرو، پژو سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که از طریق نمایشگر 10 اینچی ارائه می‌شود را بروز کرده و انتخاب‌گر دنده قدیمی را با نمونه جدید دکمه‌ای جایگزین کرده است. پشت غربیلک فرمان کوچک خودرو نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی قرار گرفته است. بسته به موتور، در این ماشین چند حالت رانندگی مختلف شامل الکتریک، اکو، هیبرید، معمولی، اسپرت و 4WD به همراه تنظیمات معمولی، اسپرت و راحت برای سیستم تعلیق ارائه می‌شود.

تجهیزات و امکانات پژو 508

508 خودرویی کاملاً مجهز است و از امکانات زیادی مثل گرم‌کن شیشه جلو، درب صندوق برقی، سیستم دید در شب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دوربین‌های پارک، سیستم تشخیص علائم جاده، هشدار خروج از خط، سیستم صوتی فوکال با ساب ووفر و 10 بلندگو بهره می‌برد.

پیشرانه‌های پژو 508

در پیشرانه‌های 508 تغییری صورت نگرفته و موتورهای پایه این سدان فرانسوی در بازار اروپا همچنان همان 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی با 130 اسب بخار قدرت و 1.5 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 130 اسب بخار قدرت هستند. کسانی که خواهان قدرت بیشتر هستند اما باید سراغ یکی از دو نسخه پلاگین‌هیبریدی بروند که از پیشرانه بنزینی 150 یا 180 اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی 81 کیلوواتی استفاده می‌کنند و مجموعاً 180 یا 225 اسب بخار قدرت دارند. هردوی این مدل‌ها به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند.

پرچم‌دار این خانواده نیز مدل اسپرت 508 PSE است که از یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری 200 اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی 81 کیلوواتی متصل به گیربکس و یک موتور الکتریکی 83 کیلوواتی در عقب استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم 360 اسب بخار قدرت است که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سه نسخه هیبریدی پژو 508 از یک پکیج باطری 12.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که با شارژر استاندارد 3.7 کیلوواتی یا شارژر سفارشی 7.4 کیلوواتی ارائه می‌شود.

پژو در بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آسیا، 508 را با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌کند که 220 اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی در تمام نسخه‌ها و موتورها اما توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. فیس‌لیفت پژو 508 در تابستان آینده برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا