مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند هوندا آوانسیر، پرقدرت و جذاب

در یکی دوسال اخیر شرکت ژاپنی هوندا به دلیل ارائه طراحی‌های نسبتا ضعیف و تکراری، انتقادهای زیادی را به خود دیده است. به عقیده کارشناسان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو، هوندا و برند مستقل لوکس این شرکت یعنی آکورا به جز چند مدل محدود مثل سیویک Type R و NSX، در بین رقبای دیگر حرف زیادی برای گفتن نداشته‌اند. البته پیشرانه‌های جدید شرکت هوندا که به سیستم توربوشارژرها و فناوری‌های اختصاصی جدید این شرکت مجهز شده‌اند، به کمک این طراحی‌های کسل کننده آمده‌اند تا شاید بیشتر توجه مشتریان را جلب کنند. اما این بار هوندا در طراحی شاسی‌بلند جدید خود که معمولا همگی از یک طرح و الگو تبعیت می‌کنند، متفاوت ظاهر شده و مدل آوانسیر (Avancier) را جذاب‌تر به میدان رقابت فرستاده است.

577249

این خودروی SUV قدرت خود را از طریق پیشرانه دولیتری توربوشارژردار از نوع VTEC با فناوری اختصاصی Earth Dreams هوندا تامین می‌کند. این پیشرانه به احتمال خیلی زیاد در مدل جذاب سیویک Type R هم استفاده خواهد شد. آوانسیر با این پیشرانه می‌تواند 268 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن برمتر گشتاور را از طریق یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل کند. همچنین گفته می‌شود مدل Sport Hybrid این خودرو هم عرضه خواهد شد که قدرت بیشتری را به نمایش می‌گذارد. آوانسیر از لحاظ جایگاه محصول، به‌عنوان خودرویی لوکس بالاتر از مدل هوندا CR-V قرار می‌گیرد.

577247

از تجهیزات استاندارد در این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلو LED، کنترل و تنظیم وضعیت هوای سه نقطه‌ای، صفحه نمایش لمسی، سقف پانوراما، گرمکن و سردکن تمامی صندلی‌ها و پنل لمسی برای سرنشینان عقب اشاره کرد. آوانسیر براساس مدل مفهومی Honda Concept D طراحی شده و قرار است اواخر سال میلادی وارد چرخه فروش شود.

577246

اما یک مسئله عجیب که درباره این خودرو مطرح شده، این است که آوانسیر باتوجه به نقاط قوت متعددی همچون پیشرانه جدید و قدرتمند، طراحی داخلی بسیار لوکس و جذابیت بیرونی ایده‌آل، چرا فقط برای فروش در داخل بازار چین برنامه ریزی شده است؟ به نظر خیلی ها این خودرو می‌تواند موفقیت های خوبی در بخش SUV ها برای هوندا به ارمغان بیاورد. البته این امکان وجود دارد که برنامه هوندا برای فروش آوانسیر تغییر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا