مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

5 خودرو ام جی (MG)، در برنامه واردات یک شرکت خصوصی است؟!

با آغاز فرآیند واردات خودرو به کشور، شاهد آن هستیم که علاوه بر واردکنندگان سابق، شرکت‌های خودروساز و مونتاژکار نیز به جمع واردکنندگان پیوسته‌اند.

یکی از شرکت‌های خصوصی بازار که در آغاز فعالیت، به سراغ مونتاژ خودروهای برند ام جی (MG) رفت، متاسفانه بدلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان ایران، مونتاژ خودروهای مذکور متوقف شد. حال که شرایط واردات خودرو فراهم شده، به نظر می‌رسد که این شرکت به سراغ واردات محصولات با کیفیت MG برود.

در یکی از جلسات برگزار شده بین مدیران مدیران این شرکت و مقامات دولتی، تصویری از برنامه‌های این شرکت منتشر شده که به نظر می‌رسد خودروهای موجود در تصویر، محصولات برند MG است.

باتوجه به شرایط جهانی گروه سایک و زیرمجموعه آن یعنی ام جی (MG)، بعید به نظر می‌رسد که در این شرایط تحریمی سنگین علیه ایران، این برند حاضر باشد تا محصولاتش را به صورت CKD به ایران صادر کند. پس محتمل‌ترین گزینه، همان واردات CBU به کشور است که به صورت واسطه‌ای انجام شود.

باتوجه به تصویر فوق، گویا این شرکت برنامه واردات 5 محصول از برند MG را دارد. خودروهایی چون سدان ام جی 5 جی تی، کراس‌اوور آر ایکس5، کراس‌اوور اچ اس، کراس‌اوور زد اس و هاچ‌بک ام جی 3 از جمله برنامه‌هایی هستند که در جلسه فوق تشریح شده‌اند.

البته که واردات خودروهای ام جی بستگی به موجودی آن‌ها در بازار منطقه است

باتوجه به برخی اخبار، شرکت مزبور علاوه بر برند MG، با سایر برندهای درجه 1 چینی چون BYD و… نیز مذاکراتی داشته و همزمان با برنامه‌های واردات، روند مونتاژ خود را ادامه می‌دهد. این شرکت برنامه‌های مختلفی برای عرضه خودروهای جدید به صورت مونتاژی نیز دارد.

با ما همراه باشید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا