مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

فولکس واگن تی کراس (VW T-CROSS) مونتاژ چین، در راه بازار ایران!

روزهای گذشته بود که از برنامه واردات محصولات برند اقتصادی گروه فولکس واگن یعنی جتا به ایران خبر دادیم. برند جتا که در ابتدا با هدف تولید خودروهای اقتصادی‌تر محصولات گروه فولکس واگن با مشارکت گروه FAW در چین تاسیس شد، ولی امروزه شاهد صادرات محصولات آن به سایر کشورها هستیم.

اما در تازه‌ترین اخبار، گویا قرار است تا محصول دیگر شرکت فولکس واگن که در چین مونتاژ می‌شود، وارد ایران شود. بنا به اطلاعات موثق، خودرو فولکس واگن تی کراس (T-CROSS) که توسط FAW در چین مونتاژ می‌شود، قرار است تا وارد ایران شود.

فولکس‌واگن T-Cross که محصولی از پلتفرم MQB بوده و سایز کوچکی دارد، به نوعی برادر کوچک‌تر فولکس واگن تیگوآن محسوب می‌شود. این پلتفرم که برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات گروه فولکس واگن به کار برده شده، فاصله محوری 2.56 متر را برای تی کراس 4.11 متری به ارمغان آورده است.

براساس داده های بدست آمده، تی کراس قرار است تا با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ وارد ایران شود. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ (1.5L TSI) این خودرو با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه DSG توانایی تولید 148 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این خودرو تک دیفرانسیل است.

فولکس واگن تی کراس در نسخه فول به امکاناتی چون سامانه کنترل پایداری، کروز کنترل هوشمند، رادارهای نقطه کور و هشدار خروج از خطی، سامانه پیشگیری از تصادف، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، سیستم تهویه الکتریکی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کلاستر دیجیتالی، مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه و… مجهز است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. موتور قدرتمند،باکیفیت امکانات خوب.مونده فقط قیمتش خوب باشه

  2. اگه اسمش فولکس نبود الان همه میگفتند زشته بدرد نخوره یه کراس اور کوچک خیلی معمولیه میارن خدا تومن میفروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا