Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تویوتا پرایوس پرایم بدون سقف خورشیدی برای ایالات متحده

2016-toyota-prius-phv

سقف خورشیدی نمی‌تواند تست تصادف دقیق و سفت و سخت ایالات متحده را رد کند. تویوتا مدل 2017 Prius Prime را در نمایشگاه خودروی نیویورک و در ماه مارچ معرفی کرد اما هیچ نشانه‌ای از سقف خورشیدی در آن (به دلیل عرضه نشدن این آپشن برای مدل‌های ارائه شده در ایالات متحده) دیده نشد. این مدل در ژاپن و اروپا از آغاز با آپشن سقف حورشیدی ارائه خواهد شد، اما به گفته مهدس ارشد این خودرو آن‌ها برنامه‌ای برای اضافه کردن این آپشن برای مدل‌های ایالات متحده نیز در دست دارند.

2016-toyota-prius-phv-(1)
دلیل این موضوع، کارگزاری پنل‌های تبدیل انرژی خورشیدی بر روی شیشه‌های تقویت شده است که در تست‌ تصادف چپ کردن سخت‌گیرانه ایالات متحده نمره قبولی نمی‌گیرد. تویوتا اعلام کرد آنها هنوز تکنولوژی جای‌گذاری سلول‌های فتوولتائیک در رزین و قبولی در این تست را ندارند اما راه‌حلی جایگزین برای آن در حال بررسی و انجام است.

2016-toyota-prius-phv-(2)
تویوشیما، مهندس ارشد این خودرو با سخنرانی در زمان ورود این خودرو به بازار ژاپن، از تمایل خود برای ورود سلول‌های فتوولتائیک به بازار آمریکا در زمان عمر این خودرو سخن گفت. سقف خورشیدی در نسل سوم از تویوتا Prius نیز وجود داشت اما فقط برای تامین انرژی سیستم تهویه در زمان توقف خودرو کار آمد بود. در مدل‌های جدید این سقف بسیار پربازده‌تر بوده و قادر به پر کردن باطری خودرو، تامین انرژی چراغ‌های عقب و جلو ، پنجره‌های برقی و همچنین سیستم تهویه و کولر خودرو است. به گفته تویوشیما سقف خورشیدی بازده این خودرو را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. این خودرو در پاییز وارد بازار آمریکا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.