مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای سوناتا جدید با طراحی کاملاً متفاوت معرفی شد

هیوندای از سوناتا جدید مدل 2024 رونمایی کرده است. هرچند هنوز مشخصات کامل این خودرو منتشر نشده اما هیوندای آن را چیزی بیش از یک فیس‌لیفت ساده روی نسل هشتم این سدان میان سایز می‌داند. سوناتا مدل 2024 از فلسفه طراحی Sensuous Sportiness هیوندای استفاده می‌کند که با نوار LED سراسری در جلو از نسل دوم کنا الهام گرفته است. چراغ‌های اصلی خودرو در بالای ورودی‌های هوا پنهان شده‌اند و یک جلوپنجره عریض‌تر با خطوط تیزتر هم به آن‌ها پیوسته است.

در جلوی خودرو اما غیر از موارد مذکور، شاهد کاپوت جدیدی با خطوط برجسته هم هستیم. علاوه بر این، سوناتا در عقب هم تغییراتی را نسبت به قبل تجربه کرده است که شامل درب صندوق متفاوت و نوار LED سراسری می‌شود. در قسمت‌های پایینی بدنه هم تریم‌های مشکی‌رنگ کار شده است. نسخه اسپرت N Line به سر اگزوزهای جدیدی مجهز شده و روی رینگ‌های 19 اینچی متمایزی قرار گرفته است.

داخل هیوندای سوناتا جدید

این سدان کره‌ای در داخل نیز تغییرات زیادی را تجربه کرده است. بزرگ‌ترین تغییر در اینجا ارائه یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و یک نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی است که هردو در یک صفحه‌نمایش منحنی پانوراما ادغام شده‌اند که از داشبورد بیرون زده است. در این خودرو همچنین بجای شیفتر قبلی که روی کنسول مرکزی جای گرفته بود، از یک نمونه جدید الکترونیکی در ستون فرمان استفاده شده است.

همان‌طور که اشاره شد، هیوندای هنوز مشخصات فیس‌لیفت سوناتا را اعلام نکرده است ولی منابع متفرقه ادعا کرده‌اند که این خودرو به‌صورت استاندارد با یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که جایگزین موتور 1.6 لیتری توربوشارژ قبلی در برخی بازارها خواهد شد. این موتور در سوناتا N Line قبلی 290 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. همچنین اخیراً پروتوتایپ نمونه‌ای با سامانه چهارچرخ محرک هم دیده شده است که اولین نمونه در تاریخ سوناتا خواهد بود. هیوندای سوناتا مدل 2024 چند روز دیگر در نمایشگاه حمل‌ونقل سئول به‌طور کامل معرفی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا