مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

جانشین اونتادور معرفی شد، لامبورگینی روئلتو هیبریدی با 1015 اسب بخار قدرت

سرانجام لامبورگینی رسماً از جانشین سوپرکار افسانه‌ای اونتادور با نام روئلتو (Revuelto) رونمایی کرده است. نام این خودرو از یک گاو مبارز اسپانیایی گرفته شده است. روئلتو به‌عنوان سوپراسپرت پرچم‌دار لامبورگینی همچنان از یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند و خبری از توربوشارژر نیست. درواقع، این موتور 6.5 لیتری V12 نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانهٔ اونتادور است که حالا 825 اسب بخار قدرت و 725 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قوی‌ترین موتور V12 تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود.

اما این تمام ماجرا نیست زیرا روئلتو به سه موتور الکتریکی هم مجهز است که شامل دو واحد 150 اسب بخاری در قسمت دماغه که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورند به همراه موتور سوم که داخل گیربکس هشت سرعته دوکلاچه جدید جای گرفته است می‌شود. موتور V12 فقط به محور عقب متصل است و چرخ‌های جلو فقط از موتورهای الکتریکی نیرو می‌گیرند. با این سیستم، روئلتو می‌تواند در رانندگی‌های شهری به یک سوپراسپرت تمام الکتریکی محرک جلو با 180 اسب بخار قدرت تبدیل شود.

قدرت و شتاب لامبورگینی روئلتو

مجموع خروجی قوای محرکه روئلتو 1015 اسب بخار قدرت است که خودرو را ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در کمتر از 7 ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت را می‌دهد که البته به‌صورت الکترونیکی محدود شده است. این خودرو به یک پکیج باطری 3.8 کیلووات ساعتی هم مجهز است که با استفاده از منبع برق بیرونی 7 کیلوواتی ظرف 30 دقیقه شارژ می‌شود درحالی‌که موتور V12 هم به‌عنوان ژنراتور می‌تواند ظرف تنها 6 دقیقه آن را شارژ کند. این باطری با هر بار شارژ کامل می‌تواند امکان پیمودن تا 10 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم کند.

طراحی و وزن لامبورگینی روئلتو

هرچند مهندسان لامبورگینی در روئلتو از قوای محرکه هیبریدی استفاده کرده‌اند اما طراحان این شرکت همچنان همان روحیه سنتی و خشن لامبورگینی را حفظ کرده‌اند. پیوندهای بصری این خودرو با اونتادور به‌وضوح دیده می‌شود و همچنان شاهد همان درهای قیچی هستیم ولی روئلتو وحشی‌تر و خشن‌تر از سلف خود به نظر می‌رسد و استفادهٔ گسترده از عناصر Y شکل باعث شده سریعاً به‌عنوان یک لامبورگینی قابل‌تشخیص باشد. این سوپراسپرت ایتالیایی همچنین به بال عقب فعال جدیدی هم مجهز است که موقعیت آن بسته به حالت رانندگی تغییر می‌کند و می‌توان آن را در تنظیمات داون‌فورس بالا یا کاهش درگ قرار داد. علیرغم استفاده گسترده از فیبر کربن اما وزن خشک روئلتو به 1772 کیلوگرم رسیده که 222 کیلوگرم از اونتادور سنگین‌تر است.

داخل لامبورگینی روئلتو

در داخل روئلتو شاهد تغییرات بزرگی نسبت به اونتادور هستیم. در اینجا مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی قرار گرفته و یک نمایشگر عمودی 8.4 اینچی هم روی کنسول میانی نصب شده است. علاوه بر این، یک نمایشگر نواری 9.1 اینچی هم مقابل سرنشین به چشم می‌خورد. این نمایشگرها به هم متصل بوده و می‌توان اطلاعات را از نمایشگر مرکزی به دیگر نمایشگرها انتقال داد. برای این خودرو همچنین حالات رانندگی مختلفی در نظر گرفته شده است که شامل حالت شهر، استرادا، اسپرت و کورسا می‌شود. حالت شهر بیشتر روی استفاده از نیروی الکتریکی تمرکز دارد و گیربکس و کمک‌فنرها را برای راحتی بیشتر تنظیم می‌کند. برای بهره‌مندی از تمام قدرت خودرو اما باید از حالت کورسا استفاده کرد.

قیمت لامبورگینی روئلتو

هنوز قیمت دقیق این لامبورگینی جدید اعلام نشده است اما احتمالاً قیمتی در حدود 650 هزار دلار خواهد داشت. روئلتو تا اواخر سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد و در سال‌های آینده نیز نسخه‌های رودستر و SV ارائه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا