مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام مشخصات بی‌وای‌دی U8، شاسی‌بلند بزرگی با 1100 اسب بخار قدرت

U8 شاسی‌بلند بزرگ و آفرودی جدیدی است که توسط بی‌وای‌دی از طریق برند جدید یانگ‌وانگ (YangWang) عرضه خواهد شد. این خودرو چند ماه پیش رونمایی شد و حالا مشخصات اولیه آن اعلام شده است. یانگ‌وانگ یک برند لوکس زیرمجموعه بی‌وای‌دی است که در اوایل سال 2023 تأسیس شد و U8 اولین محصول آن است. این خودرو روی پلت‌فرم جدید e4 ساخته شده و از چهار موتور الکتریکی با مجموع خروجی 1100 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

به لطف این نیروی عظیم، U8 ظرف تنها 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی دیگر از قابلیت‌های قابل‌توجه این خودرو حالت شناور شدن در آب است. در حال حاضر U8 در حال پشت سر گذاشتن تست‌های مختلف در چین است و تاکنون در هنگام آفرود، تردد در جاده‌های عمومی و حرکت در آب دیده شده است. قیمت این شاسی‌بلند بزرگ چینی هم از 800 هزار یوآن معادل 116,250 دلار آغاز می‌شود.

ابعاد و ویژگی‌های بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ U8

U8 خودروی بسیار بزرگی است به‌گونه‌ای که بی‌وای‌دی طول، عرض و ارتفاع آن را به ترتیب 5,319 میلی‌متر، 2,050 میلی‌متر و 1,930 میلی‌متر اعلام کرده است. فاصله محوری این خودرو نیز 3,050 میلی‌متر است. برای مقایسه، شاسی‌بلند آفرودی بی‌وای‌دی 502 میلی‌متر کشیده‌تر از مرسدس بنز G کلاس بوده و 160 میلی‌متر فاصله محوری بیشتری دارد. بااین‌حال، چرخ‌های U8 نسبت به ‌اندازه بدنه آن بسیار کوچک هستند زیرا این خودرو با رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های 275 ارائه می‌شود.

U8 در دهانه گلگیرهای خود به سنسورهای لیدار مجهز است و روی سقف آن‌هم مجموعه‌ای از سنسورها جای گرفته است. همچنین روی ستون D خودرو شش نوار چراغی تعبیه شده که وضعیت شارژ باطری‌ها را نشان می‌دهد؛ بنابراین، U8 خودرویی جالب با تکنولوژی‌های پیشرفته خواهد بود. این شاسی‌بلند چینی ماه آینده در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 به نمایش درخواهد آمد. هرچند بسیاری U8 را رقیب مرسدس بنز G کلاس می‌دانند ولی می‌بینیم که شاسی‌بلند بی‌وای‌دی از لحاظ ابعاد کاملاً متفاوت است.

همچنین اکثر افراد G کلاس را نه به خاطر توانایی‌های آفرود بلکه به دلیل شرایط نمادین آن که ثروت و تجمل را نشان می‌دهد می‌خرند و بنابراین، بعید است که U8 بتواند خریداران مرسدس بنز را به سمت خود جذب کند. درنتیجه، اصلی‌ترین رقیب U8 در بازار چین دانگ‌فنگ M-Hero خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا