مکمل بنزین
گوناگونخبر

عکس‌های جاسوسی از کابین نسل بعدی سانتافه

تست‌های زمستانی بسیاری از خودرو‌سازان پایان یافته و با پایان یافتن این تست‌ها مجموعه‌ای از عکس‌های جاسوسی مربوط به این خودروها در فضای مجازی در حال انتشار است. یکی از این خودروها که برای ما ایرانی‌ها هم آشنا است مربوط به هیوندای سانتافه است. این‌بار عکاسان موفق شده‌اند تصاویر نسبتا واضحی از فضای داخلی نسل بعدی این خودروی کره‌ای بگیرند و منتشر کنند.

با وجود روکش‌ها و استتار سنگین، می‌توان مشاهده نمود که هیوندای در نسل بعدی سانتافه از نمایشگرهای راننده و سیستم اطلاعات و سرگرمی در یک صفحه‌نمایش عریض استفاده کرده است که از سمت چپ داشبورد کشیده شده و در سمت راست، منحنی کمی دارد. قبل از این هم مشابه چنین طرحی را در هیوندای کونا مشاهده کرده‌ایم. برخی از امکانات موجود در این نمایشگرها مانند تنظیمات دما و سرعت فن تهویه اتاق، قابل شناسایی هستند که نشان‌دهنده روش قبلی هیوندای در کنترلرهای لمسی ساده است.

کنسول مرکزی به‌طور شگفت‌انگیزی خالی به‌نظر می‌رسد اما ممکن است این فضا برای پد بیسیم شارژ دو گوشی در نظر گرفته شده باشد. همچنین احتمالا ابزار انتخاب دنده بر روی غربیلک فرمان در نظر گرفته شده که در کنار شیفتر‌های تعویض دستی دنده‌ها در پشت غربیلک فرمان، جنبه اسپورت این اس‌یو‌وی را افزایش می‌دهد.

در نمای بیرونی، شاهد خودرویی با استتار بسیار زیاد می‌باشیم. ظاهر این محصول، بیانگر تصمیم هیوندای در پیروی از مسیر سایر خودرو‌سازان در باز‌طراحی شاسی‌بلند محبوب خود با نمایی جعبه‌ای است تا تداعی‌کننده استایلی سخت‌تر از این شاسی‌بلند باشد. با پوشش شدید، نمای جلویی این خودرو تا حد زیادی پنهان مانده اما می‌توان حدس زد که جلو‌پنجره نسل بعدی در مقایسه با نسل فعلی، کمی کوچک‌تر است.

مانند جلو، عقب خودرو هم به‌شدت استتار شده و استفاده از پنل‌های کاذب، حدس شکل بدنه را بسیار سخت کرده است. بخشی از چراغ عقب که پوشش ندارد قابل رویت است اگر‌چه مشخص نیست که آیا این بخش، واقعا تولید کننده نور برای خودرو هستند یا خیر.

مشاهده خروجی‌های اگزوز‌های سانتافه، حکایت از موتور احتراق داخلی در این اس‌یو‌وی دارد. به همین دلیل مدل هیبریدی این محصول هم محتمل می‌باشد اما احتمال تولید نسخه تمام برقی این خودرو ضعیف است.

احتمالا هیوندای، سانتافه جدید را در اواخر امسال در بازارهای کره‌جنوبی و با مدل ۲۰۲۴عرضه کند و نسخه جهانی آن در مدل ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا