مکمل بنزین
گوناگونخبر

میتسوبیشی دلیکا مینی معرفی شد، ون کوچکی با قابلیت دو دیفرانسل!

خودروهای کوچک شهری ژاپنی که به کی کار مشهورند طی سال‌های اخیر ماجراجویانه‌تر شده‌اند و یکی از جذاب‌ترین آن‌ها میتسوبیشی دلیکا مینی است که ماه آینده راهی بازار ژاپن خواهد شد. میتسوبیشی پیش‌نمایش این خودرو را در اواخر سال 2022 ارائه کرد و در نمایشگاه خودروی توکیو در ابتدای سال 2023 نیز آن را در کنار یک کانسپت آفرودی به نمایش درآورد. حال این شرکت مشخصات کامل ون کوچک خود را پیش از عرضه به بازار اعلام کرده است. با وجود نام مشترک، این خودرو هیچ شباهتی به مدل بزرگ‌تر دلیکا D5 ندارد و درواقع جایگزین مدل قدیمی Ek X Space محسوب می‌شود.

دلیکا مینی در بیرون خصوصاً در قسمت فرم اتاق و پروفیل جانبی شباهت‌های زیادی با مدل مذکور دارد. بااین‌حال، ون جدید میتسوبیشی با جدیدترین نسخه از ربان طراحی سپر پویا، جلوپنجره به سبک جیپ و گرافیک چراغ‌های LED که شبیه لندروور دیفندر است، نمایی منحصربه‌فرد دارد. این عناصر در کنار صفحات محافظ و برچسب‌های مشکی براق روی دهانه گلگیرها و رکاب‌های جانبی و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی نقره‌ای تیره و ریل‌های روی سقف، نمایی ماجراجویانه ایجاد کرده‌اند. برای ین ون کوچک 12 رنگ مختلف مثل سبز متالیک هم قابل انتخاب خواهد بود.

با نگاه به داخل دلیکا مینی به‌وضوح می‌توان فهمید که این خودرو نسخه بروز شده Ek X Space است زیرا طراحی کلی کابین خودرو از همان مدل قدیمی گرفته شده است. بااین‌حال، تغییراتی هم در اینجا صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به تریم جدید، نمایشگر لمسی بزرگ‌تر 9 اینچی و دریچه‌های تهویه متفاوت اشاره کرد. جا لیوانی برای همه سرنشینان، صندلی عقب که هم تا می‌شود و هم تا 32 سانتی‌متر به‌صورت کشویی به جلو و عقب حرکت می‌کند، درهای کشویی خودکار با دهانه 65 سانتی‌متری، سیستم تصفیه هوا و پارچه‌های مقاوم روی صندلی‌ها هم از دیگر ویژگی‌های داخلی دلیکا مینی هستند که آن را به خودرویی کاربردی و مناسب برای پیک‌نیک تبدیل می‌کنند.

دلیکا مینی اما خودرویی بسیار کوچک است به‌گونه‌ای که تنها 3,395 میلی‌متر طول، 1,475 میلی‌متر عرض و 1,830 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,495 میلی‌متر است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه کوچک سه سیلندر 658 سی‌سی قرار گرفته که از سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد. این پیشرانه در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ قابل انتخاب است که به ترتیب 51 و 63 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتور الکتریکی هم 3 اسب بخار به آن می‌افزاید.

انتقال نیروی موتور صرفاً از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد اما خریداران می‌توانند از بین انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک انتخاب کنند. برای تأمین انرژی موتور الکتریکی هم یک باطری لیتیوم یونی کوچک در نظر گرفته شده است. میتسوبیشی دلیکا مینی حدود یک ماه دیگر با قیمتی بین 1.8 میلیون ین معادل 13,730 دلار تا 2.2 میلیون ین معادل 17 هزار دلار در ژاپن به فروش خواهد رسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از نظر ظاهری بیشتر شبیه ون اینرودز میباشد.
    از نظر قدرت و کیفیت تفاوت زمین تا آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا