مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

بازدید سفیر ایران و وزیر حمل و نقل ونزوئلا از کارخانه ونیراتو

با روی کار آمدن تیم ریاست جمهوری فعلی کشورمان، شاهد ترمیم روابط خارجی با برخی شرکا و کشورهای دوست بودیم. یکی از این کشورها، ونزوئلا است.

سال گذشته بود که رویداد مهمی با عنوان نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا (Exposición Irán y Venezuela) با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد. نمایشگاهی که نمایندگان رسمی دو خودروساز داخلی‌مان یعنی ایران خودرو و سایپا در آن حضور یافته و قراردادهایی را منعقد کردند.

پس از برگزاری این نمایشگاه، شاهد آغاز صادرات مجدد خودروهای ایرانی پس از چند سال به ونزوئلا بودیم. در ابتدا، گروه خودروسازی سایپا، محموله‌ای شامل 1000 دستگاه از خودروهای ساینا S و کوییک دنده‌ای را به کشور ونزوئلا ارسال کرد. سپس ایران خودرو، محموله 2000 دستگاهی تارا و دنا پلاس دنده‌ای را به کشور مذکور صادر نمود.

اما یکی از قراردادهای انعقاد شده مهم بین ایران و ونزوئلا، آغاز مونتاژ مجدد خودروها در کارخانه ونیراتو است. آنطور که گفته می‌شد، قرار بود تا پس از صادرات خودروها به صورت CBU، فرآیند صادرات به صورت CKD نیز فراهم شود. برهمین اساس، در روزهای گذشته، شاهد آن بودیم که حجت‌الله سلطانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا همراه با وزیر حمل و نقل کشور مذکور، از کارخانه ونیراتو بازدید کردند.

خودروهای دنا پلاس، کوییک و ساینا اس موجود در تصاویر، مونتاژی ونزوئلا نبوده و به عنوان نمونه در خط مونتاژ، به نمایش درآمده‌اند.

لازم به ذکر است که ونیراتو با مشارکت شرکت ایدکو و موسسه ونزوئلائی کورپیونسا (وابسته به وزارت علوم، تکنولوژی و صنایع متوسط جمهوری بولیواری ونزوئلا) به منظور تولید انواع خودروهای سواری سمند‌ (با نام تجاری سنتارو) و سایپا 141 و 132 (با نام تجاری تورپیال) در سال 2006 میلادی در کشور ونزوئلا تاسیس گردیده است.

حال قرار است تا در آینده، این خط مونتاژ، میزبان خودروهای تارا، دنا پلاس، کوییک و ساینا S باشد. خط مونتاژ ونیراتو، توانایی مونتاژ کامل 45 خودرو در روز را دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چطور برای نیاز داخل قرعه کشی و نوبت های تحویل یکساله در نظر میگیرن ولی دارن به اونجا صادر کنن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا