مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه فورد موستانگ 2018 با گیربکس اتوماتیک 10 سرعته!

چندی پیش درخبرها آمده بود که همکاری دوشرکت بزرگ فورد و جنرال موتورز در زمینه طراحی سیستم انتقال قدرت، منجر به تولید یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک شده که قرار است در وانت‌های غول پیکر فورد سری F و شورولت کامارو ZL1 از آن استفاده شود. اما اخیرا مدارکی از یک نماینده فروش بدست آمده که نشان می‌دهد فورد موستانگ 2018 هم قرار است از این جعبه دنده بهره‌مند شود.

2015-Ford-Mustang-GT-front-end-in-motion-05

در این تصویر که از دیتابیس مرکزی شرکت تهیه شده، به وضوح مشخص است در بخش سفارش سیستم انتقال قدرت موستانگ 2018 و لیست کشوئی بازشده می‌توان جعبه دنده 10 سرعته با کد کالای 10R80 را انتخاب کرد. همانطورکه گفته شد فورد با همکاری جنرال موتورز و با سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری در پروژه‌ای تحت عنوان Livonia، از این ماه رسما تولید سیستم انتقال قدرت جدید را شروع کرده است. شرکت فورد به طور رسمی از وانت F-150 و نسخه Raptor آن با پیشرانه جدید 3.5 لیتری تویین توربو EcoBoost برای استفاده از این جعبه دنده جدید نام برده ولی اطلاعات اضافی دیگری منتشر نکرده تا بتوان صحت و سقم این گمانه‌زنی را بررسی کرد.

Ford-Mustang-10-Speed-Auto-Leak

اما آنچه‌که هنوز به‌طور واضح مشخص نشده، برنامه فورد برای بکارگیری این گیربکس در کدام مدل موستانگ است. محتمل‌ترین گزینه‌ای که به ذهن خطور می‌کند، مدل GT موستانگ نام دارد، مخصوصا زمانیکه یک جعبه دنده پیشرفته برای کنترل و هدایت اسب بخار و گشتاور بسیار بالا شدیدا مورد نیاز باشد. نکته بسیار مهم دیگر در مورد گیربکس 10 سرعته، تاثیرات بسیار مثبت آن برروی میزان مصرف سوخت خودرو است. فورد هم در حال تلاش برای عبور موفقیت آمیز از استاندارهای آلایندگی و مصرف سوخت CAFE است و چه بهتر که خودروهای پرمصرفی مثل موستانگ GT به سطح مصرف سوخت استاندارد نزدیک شوند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا