مکمل بنزین
گوناگونخبر

امنیت بیشتر برای رانندگان در قیاس با مسافران در بیشتر خودروها!

2015-5824782016-hyundai-tucson-us-spec1

خودروسازان احتیاج به اندک زمانی برای قبولی در تست‌های موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها برای تصادفات از روبرو داشتند که طی چند سال اخیر با گرفتن نمرات بالا در تست‌ها از آن بی نیاز شده‌اند. طی یک ارزیابی جدید توسط این موسسه، امنیت قسمت مسافر در 7 کراس‌اوور مقبول مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصله تکان دهنده بود.

وجود سطح امنیت مساوی برای راننده و مسافر تنها در یک خودرو، این موسسه را بر آن داشت تا با آغاز سال 2017 تعداد بیشتری از خودروهای موجود را بیازماید.

هیوندای توسان 2016 تنها خودرویی است که امتیازات بالا در هر دو قسمت مسافر و راننده را از این موسسه دریافت کرد. خودروهای بیوک 2015 Encore، هوندا CR-V و مزدا CX-58 نیز نمرات قابل قبولی کسب کردند. نیسان Rogue 2014 و سوبارو Forester نمرات کم و سرانجام تویوتا RAV4 2015 بدترین نمره این موسسه را کسب کرد.

در تست تصادف کوچک از روبه رو، 25 درصد از یک خودرو با سرعت 40 مایل بر ساعت با یک مانع برخورد می‌کند. وارد شدن چنین نیرویی بر قسمتی کوچک از خودرو، ارزیابی این موسسه در بررسی امنیت قسمت مسافران را بسیار جدی می‌نماید. تا پیش از این تست‌های این موسسه به طور معمول فقط برای سنجش امنیت قسمت راننده بود اما در آخرین آنها این موسسه تصمیم به بررسی هر دو قسمت گرفت.

دلیل نسنجیدن امنیت قسمت مسافران توسط این موسسه وجود قطعی راننده و همیشه حاوی سرنشین نبودن قسمت مسافر، در تمامی مدل‌ها است. حالا ممکن است این موسسه نظر خود را در این رابطه تغییر و در سال آینده با ارزیابی گسترده‌تر قسمت امتیاز امنیت مسافر را نیز به قسمت امن‌ترین خودروهای انتخابی توسط این موسسه اضافه کند. این تغییر برای بسیاری از خودروسازان به منزله سرمایه‌گزاری‌های بیشتر برای تغییر ساختار مدل‌های خود و امنیت جانی بیشتر برای خریداران خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا