مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنجروور جدید رقیبی جدی برای شاسی بلندهای کوپه!

در راستای عملیات شکار لحظه تست خودروهای جدید، تصاویر مخفی منحصر به‌فرد دیگری از یک محصول جدید در فضای مجازی منتشر شده است. این تصاویر مربوط به تحرکات جدید خودروساز انگلیسی یعنی جگوار لندروور می‌شود که اقدام به تست مدل جدید رنجروور کوپه در خیابان‌های اروپا کرده است. تصاویر بدست آمده ثابت می‌کند که این شرکت هم با علاقه زیادی در مسیر پیوستن به سازندگان درحال رشد شاسی بلند‌های کوپه قدم بر می‌دارد. این مدل جدید که مبتنی بر پلتفرم تمام آلومینیومی لندروور طراحی شده، قرار است تابستان سال آینده میلادی وارد بازار شود و به صورت مستقیم با خودروهایی همچون بی‌ام‌و  X6 و مرسدس بنز GLE کوپه مدل 2018 رقابت کند.

range_rover_coupe_-_front_watermarked

جگوار لندروور چندی پیش با معرفی شاسی‌بلند جذاب خود یعنی جگوار F-Pace، گام بزرگی را در جهت موفقیت در این حوزه برداشت و حالا ارائه مدلی کوپه از این شرکت که به‌طور ویژه برروی طراحی یک شاسی‌بلند زیبا متمرکز شده، این موفقیت را دوچندان خواهد کرد. با وجود اینکه در هنگام تست ظاهر خودرو کاملا پوشانده شده بود ولی پرواضح است که در این خودرو سبک ظاهری جدید و دینامیک رانندگی به مواردی همچون عملیاتی بودن و تطبیق پذیری آن می‌چربد.

range-rover-sport-coupe-012

طراحی سقف خودرو و ایجاد شیبی که تا شیشه عقب ادامه دارد خبر از فضای بار کمتر در قسمت انتهایی خودرو می‌دهد. در بخش جلویی استفاده از همان سبک معروف و آشنای رنجروور را شاهد هستیم با این تفاوت که پایین کاپوت جلو، نسخه به‌روز شده‌تری از چراغ‌های جلو و جلوپنجره مشبک به کار برده شده است. طراحی داخلی درمقایسه با مدل فعلی رنجروور و نسخه اسپرت آن تغییر زیادی نکرده و فقط سیستم لمسی InControl با دکمه‌های کنترلی مرتبط با آن ارتقاء یافته‌اند.

range-rover-sport-coupe-020

به گزارش خبرنگار حاضر در محل تست این خودروی جدید، یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی در نمونه اولیه مورد استفاده قرار گرفته بود که پیش‌بینی می‌شود مدل چهار و شش سیلندر دیزلی درکنار نوع هیبریدی آن هم عرضه شود. احتمال دیگر تولید نسخه اسپرت SVR از این مدل و مجهز شدن آن به یک پیشرانه حجیم 5 لیتری 8 سیلندر مجهز به سوپرشارژر است.

watermark-template-copy_0

اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی بین این مدل جدید با F-Pace داشته باشیم باید به جز موارد ظاهری به لذت رانندگی اشاره کنیم به‌طوریکه رنجروور با ایجاد یک مرکز ثقل پایینتر برروی فرمان‌پذیری بهتر تمرکز کرده و با طراحی خاص فنربندی خودرو و سیستم تعادلی، به چابک‌تر شدن آن افزوده است. همینطور قابلیت آفرود بی‌نظیر این خودرو برگ برنده‌ای دیگر برای آن محسوب میشود که از نسل‌های قبلی به ارث رسیده مثل استفاده از سیستم تعلیق بادی پیشرفته قابل تنظیم که امکان رانندگی در هر سطحی را فراهم می‌کند. قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده اما باتوجه به قیمت رقبای دیگر و همینطور مدل فعلی، مبلغی در حدود 65 هزار پوند برای آن پیش بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا