مکمل بنزین
ماشین سنگینبرگزیده‌ها

اتوبوس فوتون FOTON C12 زامیاد در حال تست دیده شد؛ 4 مدل جدید در راه ایران

باتوجه به برنامه‌ متنوع زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا، می‌توان این انتقاد را مطرح کرد که بزودی محصولات این گروه، جدا از رقابت با شرکت‌های دیگر، با هم‌گروهی‌های خود نیز باید به رقابت بپردازند!

این موضوع در حوزه خودروهای تجاری و سنگین بیشتر به چشم خواهد آمد. این روزها که شرکت زامیاد، در حال توسعه و افزودن محصولات جدید به سبد خود است، به نوعی وارد بازار شرکت دوست خود، یعنی سایپا دیزل شده و یا خواهد شد. همانطور که مستحضرید، بزودی قرار است تا کامیونت و کامیون های نیمه سنگین زامیاد با نام باراد وارد بازار شوند و رقابت سنگینی را با محصولات سایپا دیزل رقم بزند. البته که به نظر می‌رسد اگر سایپا دیزل توسط زامیاد خریداری شود، منفعت بیشتری خواهد داشت.

اما تا چند وقت پیش که انتظار داشتیم شرکت دیزلی گروه سایپا یعنی سایپا دیزل وارد حوزه اتوبوس و مینی بوس شود، ولی این زامیاد بوده که دست پیش را گرفته است. براساس اطلاعات بدست آمده، شرکت زامیاد برنامه دارد تا برخی از اتوبوس‌های برند فوتون چین را وارد بازار ایران کند. اولین اتوبوس این شرکت، اتوبوس دیزلی 12 متری فوتون خواهد بود که ساعاتی پیش در حال تست دیده شد.

اینطور که گفته می‌شود، پروژه مذکور برای فراهم نمودن امکان تولید و عرضه اتوبوس دیزل شهری به صورت CKD و تنوع بخشی به محصولات تولیدی شرکت زامیاد در دستور کار قرار گرفته است. هدف از اجرای پروژه مونتاژ اتوبوس، مشارکت در نوسازی بخش فرسوده ناوگان حمل و نقل بوده و قرار است تا نیاز شهرها و شهرداری‌ها را برطرف کند.

براساس اطلاعات دریافتی، باتوجه به عقد قرارداد بین زامیاد و شرکت فوتون و رسیدن نمونه‌های اولیه محصولات، زمان‌بندی آغاز مونتاژ اتوبوس دیزلی 12 متری، نیمه دوم امسال پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است که شرکت زامیاد علاوه بر مدل 12 متری، برنامه عرضه مدل های 9.5 متری (درون و برون شهری)، برقی و 18 متری را در پیش گرفته است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا