مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس لیفت اوپل کورسا 2024 با چهره جدید معرفی شد

نسل ششم اوپل کورسا در سال 2019 با استفاده از پلت‌فرم پژو-سیتروئن به بازار آمد و حالا چهار سال بعد نوبت به فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای آن رسیده است. برجسته‌ترین تغییر بیرونی کورسا 2024 بهره‌گیری از زبان طراحی جدید اوپل با نام Opel Vizor است که شامل جلوپنجره مشکی براقی می‌شود که چراغ‌های جلوی جدیدی را به هم متصل می‌کند. لوگوی اوپل نیز در میانه این جلوپنجره می‌تواند مشکی یا نقره‌ای مات باشد.

علاوه بر این، سپر خودرو بازطراحی شده و حالا دو ورودی هوای عمودی در طرفین آن کار شده که البته صرفاً تزئینی هستند. دیگر قسمت‌های بدنه کورسا اما تقریباً بدون تغییر باقی مانده و صرفاً با رنگ خاکستری جدید و رنگ مشکی برای سقف، قابل آینه‌های جانبی، نشان‌ها و تزئینات سپرها همراه است.

در داخل خودرو شاهد غربیلک فرمان جدید، شیفتر گیربکس متفاوت و تودوزی تازه برای صندلی‌ها هستیم. مهم‌ترین به‌روزرسانی در اینجا اما ارائه صفحه آمپر دیجیتالی سفارشی است که به نمایشگر لمسی روی کنسول مرکزی متصل می‌شود. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز حالا از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی بهره می‌برد. ناوبری با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، دوربین دید عقب با وضوح بالا و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی هم از دیگر ویژگی‌های کورسا 2024 هستند.

اوپل برای کورسا فیس‌لیفت پیشرانه‌های هیبریدی خفیف را ارائه کرده است. برای این هاچ‌بک کوچک یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ جدید با سیستم 48 ولتی در نظر گرفته شده که در دو نسخه 1000 یا 135 اسب بخاری قابل انتخاب خواهد بود و انتقال نیروی هردو توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه جدید صورت می‌گیرد. کورسا اما مثل قبل در نسخه تمام الکتریکی هم ارائه می‌شود که با دو قوای محرکه قابل خریداری خواهد بود.

مدل الکتریکی پایه مثل قبل 136 اسب بخار قدرت دارد اما برد آن به 357 کیلومتر افزایش پیدا کرده است. یک نسخه قوی‌تر با موتور الکتریکی جدید هم ارائه شده که 156 اسب بخار قدرت دارد و از یک پکیج باطری 54 کیلووات ساعتی انرژی می‌گیرد که بردی 406 کیلومتری را فراهم می‌کند. با استفاده از شارژر سریع نیز می‌توان این باطری‌ها را ظرف 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ کرد. اوپل همچنین اعلام کرده که در آینده فیس‌لیفت کورسا با پیشرانه‌های بنزینی کارآمدتر هم ارائه خواهد شد.

بااین‌حال، اوپل قصد دارد تا سال 2028 به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و بنابراین، به‌احتمال زیاد این آخرین نسل کورسا خواهد بود که با پیشرانه‌های درون‌سوز ارائه می‌شود. اوپل هنوز قیمت و زمان عرضه فیس‌لیفت کورا را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا