مکمل بنزین
خبر

عرضه کهکشانی ۳۹۰ اسب بخاری جیلی

شاسی بلند پلاگین هیبریدی جیلی گلکسی L7 در چین رونمائی شد. این محصول اولین مدل از سری جدید جیلی بوده که دارای سه صفحه نمایش در داخل، 390 اسب بخار، 115 کیلومتر برد الکتریکی و قیمت اولیه 138700 یوان (19500 دلار) است.
ابتدا باید یادآوری کرد که گلکسی، سری جدید خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی زیر مجموعه جیلی است. این خودرو در اواخر سال 2023 به طور انبوه عرضه خواهد شد. خط تولید این سری، در سال 2025 با هفت مدل شامل سدان و SUV تشکیل خواهد شد. امسال دو خودروی سری گلکسی وارد بازار چین می‌شوند که به نظر می‌رسد اولین خودروی آن جیلی گلکسی L7 باشد.

مشخصات جیلی گلکسی L7:
جیلی گلکسی L7 یک SUV سایز متوسط ​​با طراحی بیرونی مینیمالیستی است. قسمت جلویی آن دارای چراغ های LED نازک، دو بلوک چراغ جلو که در سپر جلو ادغام شده و یک ورودی هوا است. یکی دیگر از ویژگی های گلکسی L7، جلوی بسته بدون جلوپنجره است. به گفته جیلی، استفاده از گیربکس 3 سرعته DHT Pro به بهینه سازی خنک کننده کمک می‌ کند. در نتیجه، جیلی توانست اندازه جلوپنجره را تا 30 درصد کاهش دهد. بنابراین، L7 در واقع یک جلوپنجره دارد، اما به دو قسمت تقسیم می‌شود که نزدیک چراغ های جلو قرار می‌گیرند.


ابعاد این خودرو، 4700/1905/1685 میلی متر و فاصله بین دو محور 2785 میلی متر است. برای روشن‌تر شدن بیشتر اندازه این خودرو، L7 تقریبا ۴۰ میلی‌متر بلند‌تر از کیا اسپورتیج 2023 است. در مورد پیشرانه، این محصول جدید از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 163 اسب بخار بهره می‌برد. این موتور به صورت جفت با موتور الکتریکی 146 اسب بخاری کار می‌کند. این دو موتور بنزینی و الکتریکی با هم 390 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

داخل کابین و مشخصات گلکسی L7:
در داخل گلکسی L7 می‌توانیم سه صفحه نمایش را مشاهده کنیم. مانیتور اصلی راننده یک صفحه نمایش 13.2 اینچی است. همچنین یک صفحه ابزار 10.25 اینچی در کنار صفحه نمایش 16.2 اینچی سرنشینان جلو قابل مشاهده است. در کنار این سه صفحه نمایش، جیلی از فناوری هد آپ دیسپلی ۲۵.۶ اینچی نیز استفاده کرده است.

گلکسی L7 دارای صندلی های جلو با گرمکن و تهویه است. این SUV همچنین دارای حداکثر 11 بلندگوی Infinity، کلید بلوتوث برای تلفن‌های همراه، عملکردهای کمک رانندگی L2 است. در مورد محدوده قیمت جیلی گلکسی L7، باید بگوییم که برای این محصول محدوده قیمتی 138700 تا 173700 یوان (19500 تا 24430 دلار) در نظر گرفته شده. دو تریم ارزان‌تر به باتری کوچک‌تری مجهز هستند و سه تریم دیگر، باتری بزرگتری دارند.

                                                                                          Song Pro DM-i

همانطور که می‌بینیم، جیلی گلکسی L7 یک SUV کاملا مقرون به صرفه با پیشرانه کارآمد PHEV است. این خودرو رقیب یکی از پرفروش ترین محصولات یعنی BYD Song خواهد بود. البته باید گفت BYD Song Pro برچسب قیمت کمی پایین تری دارد. علاوه بر این، BYD Pro بزرگتر از گلکسی L7 است. ضمنا، Song Pro DM-i سطح پایه، دارای برد تا 71 کیلومتر مسافت است در حالی که L7 تنها دارای برد 55 کیلومتر است. از سوی دیگر، توان خروجی گلکسی L7 بالاتر است. برنده این رقابت را تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. زودی از نظر ها میفته. طراحیش اصالت نداره و زیادی بزک شده. از این ماشیناست که یک سال بعد حالت بد میشه نگاش میکنی

  2. زودی از نظر ها میفته. طراحیش اصالت نداره و زیادی بزک شده. از این ماشیناست که یک سال بعد حالت بد میشه نگاش میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا