مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس لیفت سانگ یانگ تیوولی با نام جدید KG موبیلیتی معرفی شد

سانگ یانگ پس از ورشکستگی توسط یک شرکت کره‌ای بنام گروه KG خریداری شد. این شرک نام سانگ یانگ را به KG موبیلیتی تغییر داده و به‌تدریج در حال معرفی فیس لیفت کل محصولات سابق این خودروساز کره‌ای است. حال KG موبیلیتی فیس لیفت کراس اوور کوچک تیوولی را هم معرفی کرده است. تیوولی اولین بار در سال 2015 به بازار آمد و در سال 2019 فیس لیفت ظریفی را تجربه کرد. به‌روزرسانی جدید این خودرو اما بزرگ‌تر بوده و نمای متفاوت‌تری به این کراس اوور کوچک کره‌ای بخشیده است.

تغییرات ظاهری فیس لیفت تیوولی شامل جلوپنجره کوچک‌تر با نوشته نامتقارن TIVOLI در یک سمت به همراه ورودی هوای مرکزی بسیار بزرگ‌تری در سپر می‌شود که توسط تریم آلومینیومی مانند احاطه شده است. چراغ‌ها و دیگر قسمت‌های بدنه تقریباً دست‌نخورده باقی مانده‌اند به‌جز رینگ‌های 18 اینچی جدید، رکاب‌های جانبی جدید و یک صفحه محافظ در پایین سپر عقب. لوگوهای سانگ یانگ هم حذف شده و نشان KG Mobility روی درب صندوق تنها چیزی است که از نام جدید این برند دیده می‌شود.

در داخل به نظر می‌رسد صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و نمایشگر 9 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت تغییری نکرده‌اند ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه کنترل‌های جدید سیستم تهویه شد که حالا لمسی شده‌اند. همچنین در اینجا صندلی‌های جدیدی هم با روکش چرمی و آپشن‌های تزئینی مختلف شامل نارنجی، خاکستری یا مشکی هم دیده می‌شود. تجهیزات ایمنی این خودرو هم شامل هفت ایربگ و 14 سیستم کمک‌راننده می‌شود. نسخه کشیده تیوولی که XLV نام دارد نیز همین تغییرات را تجربه کرده است.

برای تیوولی دو پیشرانه بنزینی مختلف ارائه می‌شود. موتور پایه یک نمونه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 124 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که یک پیشرانه قوی‌تر 1.5 لیتری توربو هم قابل انتخاب خواهد بود که 161 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور صرفاً از ظریف یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و قدرت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود درحالی‌که سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

KG موبیلیتی تیوولی جدید هم‌اکنون در کره جنوبی به فروش می‌رسد و قیمت آن از 18 میلیون وون معادل 13,650 دلار آغاز می‌شود. به گفته این شرکت، تیوولی از زمان عرضه به بازار در سال 2015 تاکنون مجموعاً نزدیک به 290 هزار دستگاه فروخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا