مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا بیش از 3 میلیون خودرو را فراخواند!

تویوتا بیش از 3.4 میلیون از خودروهای تولیدی خود را در سراسر جهان، به منظور رفع دو  مشکل جدی در کیسه هوا و مخازن سوخت آنها فراخوانده است. تویوتا اعلام کرده است که کیسه هوای پرده‌ای برخی از خودروهایش به خوبی باد نشده  و مخزن سوخت بعضی از آنها سوراخ است.

فراخوان مرتبط با مخزن سوخت خودروهای تویوتا، مربوط به 2.870.000 خودروی تولیدی این کمپانی در سال‌های 2006 تا اوت سال 2015 است. این خودروها شامل؛ پریوس، کرولا و لکسوس CT می‌شوند.

2011-266674-2012-toyota-prius-plug-in-hybrid-15-9-20111

بزرگترین خودروساز جهان علاوه بر اینها؛ 1.43 میلیون از خودروهای پریوس و لکسوس CT را به دلیل وجود مشکل در کیسه هوا فراخوانده است. این فراخوان در ایالات متحده شامل 482 هزار پریوس معمولی و پلاگین هیبریدی میشود که از سال 2010 تا 2012 تولید شده‌اند.

مسئله کیسه هوای محصولات فراخوانده شده تویوتا؛ مربوط به کیسه هواهای معیوب تاکاتا نیست؛ زیرا این کیسه‌ها توسط کمپانی AUTOLIV تولید شده‌اند؛ ولی به دلیل مشکل فنی موجود، باد به خوبی در آنها پر نشده و گاز آنها در داخل کابین منتشر می‌شود، که این موضوع می‌تواند به سرنشینان خودرو آسیب برساند.

نمایندگی تویوتا در ایالات متحده؛ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که کمپانی‌های تویوتا و لکسوس، هیچ مبلغی را در قبال تعمیر و تنظیم مجدد کیسه‌ هواهای معیوب دریافت نمی‌کنند. تویوتا از هرگونه آسیب دیدگی و مرگ و میر ناشی از مشکلات ذکر شده بی اطلاع است. در همین حال تویوتا هنوز هم به دلیل استفاده از کیسه هوا تاکاتا در برخی از محصولات خود در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. این کمپانی به منظور جبران اشتباهات پیشین، باید 1.47 میلیارد دلار هزینه کند و از حدود 40 درصد درآمد سال گذشته خود بگذرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا