مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جدید چری تانسو 06 با ظاهر آفرودی معرفی شد

چری شاسی بلند جدید خود با نام Tansuo 06 را رسماً معرفی کرده است. این خودرو که قبلاً با نام TJ-1 شناخته می‌شد، یک کراس اوور جمع‌وجور است که خریداران نسبتاً جوان را هدف قرار می‌دهد. این شاسی بلند جدید قرار است با نام جیکو J7 در بازارهای خارج از چین هم عرضه شود. نسخه صادراتی تانسو 06 علاوه بر نام، در ظاهر نیز تفاوت‌هایی با نسخه چینی خواهد داشت.

طراحی بیرونی چری تانسو 06

این کراس اوور فرم و ظاهری جعبه‌ای شکل دارد. اولین خودروی چینی که این روند فرم سنتی و جعبه‌ای شکل را در چین آغاز کرد تانک 300 از گریت وال بود و سپس هاوال بیگ داگ معرفی شد. این شیوه طراحی خیلی زود بین خودروسازان چینی محبوب شد و هم‌اکنون شرکت‌های مختلف شاسی بلندهای خود را با ظاهری آفرودی و جعبه‌ای شکل به بازار فرستاده‌اند و چری هم از این قاعده مستثنی نیست. سپرهای بزرگ، روکش‌های پلاستیکی در کل قسمت‌های پایینی بدنه، خطوط شارپ و جلوپنجره مستطیلی بزرگ با نوشته عظیم CHERY از ویژگی‌های ظاهری تانسو 06 هستند.

در جلوی خودرو هم طبق مد این روزها شاهد چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های باریک در بالا هستیم درحالی‌که در پروفیل جانبی خودرو دستگیره‌های در مخفی و ستون‌های مشکی جلب‌توجه می‌کنند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد چری قصد داشته فرمی سنتی را در این خودرو ارائه کند که درعین‌حال مدرن هم به نظر برسد. به‌طورکلی، این کراس اوور جدید چینی که 4,538 میلی‌متر طول، 1,898 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,672 میلی‌متر است، ظاهر بسیار جالبی دارد.

داخل چری تانسو 06

هرچند چری در شاسی بلندهای قبلی خود مثل تیگو 8 پرو از نمایشگرهای افقی متصل به هم استفاده می‌کرد اما در تانسو 06 سراغ یک نمایشگر بزرگ 13.2 اینچی عمودی در وسط داشبورد رفته است. علاوه بر این، یک نمایشگر مستطیلی کوچک‌تر هم به‌عنوان صفحه آمپر مقابل راننده قرار گرفته است. روی داشبورد خودرو دریچه‌های تهویه بزرگ و تزئینات کرومی دیده می‌شود درحالی‌که روی کنسول مرکزی هم دو پد شارژر بی‌سیم، دو جا لیوانی و دسته‌دنده جمع شونده به چشم می‌خورد.

پیشرانه چری تانسو 06

تانسو 06 به یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود یعنی همان موتوری که در کشورمان در فونیکس FX و تیگو 8 پرو دیده‌ایم و 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور دقیقاً مثل فونیکس FX به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. علاوه بر این، چری یک نسخه پلاگین‌هیبریدی را هم برای تانسو 06 ارائه خواهد کرد که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

چری جیکو J7

همان‌طور که گفته شد، تانسو 06 در بازارهای بین‌المللی با نام جیکو J7 عرضه خواهد شد. این نسخه با جلوپنجره متفاوت با تزئینات کرومی و فقدان روکش‌های پلاستیکی در پایین بدنه از نسخه چینی متمایز می‌شود. علاوه بر این، طراحی سپرهای جیکو J7 هم ظریف‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین، ظاهر نسخه صادراتی این خودرو مثل نسخه چینی چندان حال و هوای آفرودی ندارد و به نظر می‌رسد چری قصد داشته برای بازارهای خارج از چین به شاسی بلند جدید خود ظاهر معمولی‌تری بدهد.

لازم به ذکر است که J7 اولین محصول برند جیکو خواهد بود و در آینده شاسی بلند بزرگ‌تر J9 هم به این خانواده اضافه خواهد شد. چری قصد دارد محصولات جدید خود را در بازارهای صادراتی با برندهای جیکو و اومودا عرضه کند. اومودا نیز یکی دیگر از زیربرندهای چری است که اولین محصول آن یعنی اومودا 5 یا همان فونیکس FX را در کشورمان دیده‌ایم. چری قصد دارد محصولات اومودا و جیکو را در بیش از 25 کشور در سراسر جهان عرضه کند و به نظر می‌رسد اولین کشور عملیاتی دراین‌بین روسیه باشد. این خودروها بعداً در مکزیک، فیلیپین، قزاقستان و همین‌طور بازارهای اروپایی مثل بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و آلمان هم عرضه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا