مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال لغو محدویت سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی در چین!

نزدیک به دو سال پیش؛ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین؛  نسبت به برداشته شدن برخی از محدویت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی؛ ابراز تمایل کرده بود. با این وجود این اتفاق تاکنون رخ نداده و سرمایه‌گذاران و سهامداران خارجی، تنها می‌توانند تا سقف 50 درصد در کمپانی‌های چینی سرمایه‌گذاری کنند.

اما رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین؛ Xu Shaoshi، خبر از تغییر این قانون در آینده نزدیک داده و گفته است: «دولت چین به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر کمپانی‌های خارجی در صنعت خودروسازی است».

2016-peugeot-308-sedan-cn-spec

رئیس کمپانی جیلی؛ آقای Li Shufu،  رهبری این اقدامات را بر عهده دارد و معتقد است که با افزایش میزان سرمایه‌گذاری کمپانی‌های خارجی؛ بازار خودرو رقابتی‌تر شده و مصرف‌کنندگان خودروهای چینی، رضایت بیشتری خواهند داشت.

حالا باید دید که آیا به کمپانی‌های خارجی اجازه سرمایه‌گذاری بیشتر در بزرگترین بازار خودروی جهان داده خواهد شد؟ بازاری که براساس گزارشات رسیده، کمپانی بزرگی مانند تسلا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک در آن بوده و مذاکراتی با کمپانی Jinqiao داشته  است. البته الون ماسک چند روز پیش در پیامی که از طرق توییتر مخابره کرده بود؛ امضاء هر گونه توافق‌نامه با Jinqiao را رد کرد. بنابر این مذاکرات تسلا برای تاسیس یک کارخانه چین، با سرمایه‌گذاری بیش از 9 میلیارد دلار  را باید یک شایعه دانست.

نکته مهم این اینجاست که از سال 1994 تاکنون؛ تمام کمپانی‌ها و تولیدکنندگان خارجی که علاقه‌مند به حضور در بازار چین هستند؛ باید نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک و تولید برخی از خودروهایشان در کشور چین اقدام کنند! تولیدات مشترکی مانند نسخه سدان پژو 308؛ محصول مشترک کمپانی دانگ‌فنگ و پژو سیتروئن؛ نتیجه وجود این قانون در صنعت خودروسازی چین است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا