مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه پانامرا توربو جدید و نمایش خیره کننده آن در پیست نورنبرگ رینگ!

کمپانی آلمانی پورشه جدیدا از مدل جدید پانامرا توربو رونمایی کرد و درحین مراسم معرفی آن عنوان “سریعترین سدان لوکس دنیا” را بکار برد. شاید برای خیلی‌ها این عنوان بیشتر شبیه یک شعار تبلیغاتی بود تا اینکه امروز پورشه به همه ثابت کرد که اینگونه نیست. این روزها وسایل نقلیه، از خودروهای سوپر اسپرت گرفته تا موتور سیکلت‌ها، برای اثبات عملکرد و نمایش قدرت خود به پیست نورنبرگ رینگ منتقل میشوند تا در مسیر 21 کیلومتری آسفالت آن آزمایش شوند. به‌همین منظور پورشه هم تصمیم گرفت تا این تست را برای پانامرا توربو جدید انجام دهد و به همه ثابت کند که عملکرد این خودروی سدان چهار در چیزی از مدل‌های سوپر اسپرت واقعی کم ندارد.

porsche-panamera-csp8

این خودروی جدید به یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربوشارژر‌دار مجهز شده که می‌تواند 542 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن برمتر گشتاور تولید کند. در تست انجام شده برای پانامرای جدید رکورد هفت دقیقه و 38 ثانیه ثبت شد که در نوع خودش واقعا شگفت‌آور است. دلیل این شگفتی را می‌توان در برابری این رکورد بدست آمده با سوپر اسپرت‌هایی همچون لکسوس LF-A، لامبورگینی گالاردو LP570-4 سوپرلگرا و پورشه 997 911 توربو دانست.

porsche-panamera-csp11

توجه داشته باشید که این عملکرد برای یک خودروی سدان ثبت شده که نزدیکترین رقیب آن بی‌ام‌و M5 با رکورد هفت دقیقه و 55 ثانیه است. نکته دیگر اینکه مدل استفاده شده در این تست هیچ ارتقاء عملکردی را به خود ندیده و همان مدل پایه ارائه شده از طرف کمپانی بوده که حتی از لاستیک‌های آنهم بدون تغییر استفاده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا