مکمل بنزین
رپورتاژ

صافکاری PDR چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مدرن‌ترین و مقرون بصرفه‌ترین روش‌های صافکاری، صافکاری PDR می‌باشد. با استفاده از این نوع صافکاری می‌توان ناحیه فرو رفتگی در بدنه خودرو را به حالت اولیه برگرداند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با استفاده از این صافکاری می‌توان فرو رفتگی‌های کوچک را بر طرف کرد.

مزایای صافکاری PDR

از مهمترین مزایای صافکاری PDR نسبت به روش‌های صافکاری سنتی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • روشی غیر تهاجمی: از آنجایی که در این نوع صافکاری از ابزارهای تخصصی استفاده می‌شود هیچ گونه آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی‌شود و یکپارچگی بدنه حفظ می‌شود. از این جهت آن را روشی غیر تهاجمی می‌نامند.
  • صرفه جویی در هزینه: هزینه صافکاری PDR نسبت به صافکاری‌های سنتی ارزان‌تر است زیرا در این نوع صافکاری از بتونه و رنگ استفاده نمی‌شود.
  • صرفه جویی در زمان: این نوع صافکاری زمان زیادی لازم ندارد و در عرض چند ساعت می‌توان آن را انجام داد. این در حالی است که صافکاری‌های سنتی به زمان زیادی نیاز داشتند.

هزینه صافکاری PDR

هزینه صافکاری PDR را نمی‌توان به صورت دقیق و ثابت بیان کرد زیرا با توجه به فاکتورهایی همچون میزان فرورفتگی، زمان مورد نیاز، قسمت آسیب دیده، عمیق فرو رفتگی، میزان سختی کار و… تعیین می‌شود. به منظور اطلاع از هزینه صافکاری PDR با مشاوران تعمیرگاه تویولند تماس بگیرید و از آنها بخواهید که شما را راهنمایی کنند.

نقاشی اتومبیل

یکی از تخصصی‌ترین کارهایی که بر روی بدنه آسیب دیده خودرو انجام می‌شود، نقاشی اتومبیل است. نقاشی اتومبیل به مهارت بالایی نیاز دارد و این کار فقط از عهده افراد متخصصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بر می‌آید. نقاشی زمانی انجام می‌شود که بدنه اتومبیل دچار خط و خش و یا رنگ پریدگی شده باشد.

تاثیر رنگ شدگی و نقاشی اتومبیل بر قیمت آن

افت قیمت اتومبیل به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل نقاشی بدنه می‌باشد. به طور کلی تعمیر، تعویض و نقاشی هر یک از قسمت‌های بدنه خودرو می‌تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد. کارشناسان خودرو بر این باورند که این افت قیمت به این دلیل می‌باشد که ناحیه رنگ شده بدنه اتومبیل بعد از گذشت مدتی دچار ترک می‌شود و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد.

لیسه گیری

بر روی بدنه خودرو بر اثر عوامل مختلفی همچون تصادف ممکن است خط و خش ایجاد شود که این خط و خش‌ها را می‌توان با استفاده از لیسه گیری بر طرف کرد. با استفاده از لیسه گیری می‌توان خط و خش‌های عمیقی که به لایه‌های زیرین نفوذ کرده‌اند را نیز بر طرف کرد. زمانی که خط و خش بر روی خودرو شما ایجاد می‌شود بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به لیسه گیری اقدام کنید زیرا اگر رنگ بدنه خودرو به طور کامل بریزد لیسه گیری سخت خواهد شد.

تفاوت لیسه گیری و نقاشی خودرو

همانطور که در بخش‌های فوق نیز اشاره کرده‌ایم، نقاشی می‌تواند از ارزش خودرو کم کند. اما یک راه حل جایگزین وجود دارد که می‌تواند خط و خش‌های بدنه خودرو را برطرف کند و از طرفی تاثیری بر ارزش خودرو ندارد. نقاشی یک روش سنتی می‌باشد اما لیسه گیری روشی مدرن‌تر بشمار می‌رود و آسیب‌های کمتری به بدنه خودرو وارد می‌کند.

لیسه گیری لیزری

یکی از جدیدترین روش‌های لیسه گیری، لیسه گیری لیزری می‌باشد که توسط مراکز تخصصی همچون تویولند انجام می‌شود. زمانی که کارشناس تشخیص دهد که رنگ بدنه خودرو شکننده شده است از لیسه گیری لیزری می‌توان استفاده کرد. در این روش از ابزارهای تخصصی استفاده می‌شود که دقت بالایی دارند و هیچ گونه خط و خشی بر روی بدنه بر جای نمی‌گذارند.

از آنجایی که این نوع لیسه گیری از ظرافت بالایی برخوردار است، تاثیری بر کاهش ارزش خودرو ندارد.

هزینه لیسه گیری

هزینه لیسه گیری خودرو با توجه به عواملی همچون اندازه خط و خش‌ها، عمق خط و خش‌ها، ناحیه خط و خش، مدت زمانی که از ایجاد خط و خش می‌گذرد و… تعیین می‌شود. به منظور لیسه گیری خودرو می‌توانید به تعمیرگاه تویولند مراجعه کنید. این تعمیرگاه دارای تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه می‌باشد.

بهترین تعمیرگاه تهران

تعمیرگاه تویولند با سال‌ها سابقه در زمینه تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای خودروهای خارجی بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمامی خدمات مربوط به بدنه خودرو همچون صافکاری PDR، نقاشی اتومبیل و لیسه گیری در این تعمیرگاه به صورت تخصصی انجام می‌شود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا