مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش یک میلیون F-150 اکوبوست توسط فورد!

حدود دو سوم از تمام مدل‌های تولیدی F-150 با موتور توربوشارژر شش سیلندر به‌فروش رفته است. در سال 2010، هر فورد F-150 فروخته شده در امریکا از یک موتور V8 بهره‌مند بوده، اما امروز، بعد از ارتقاء تهاجمی فورد و بکارگیری تکنولوژی EcoBoost توربو شارژر، بیش از 60 درصد از تمام F-150S با موتور V6 توربوشارژ عرضه شده‌اند. این موتور باعث شده در پنج سال اخیر فورد رکورد فروش یک میلیونی F-150 اکوبوست را ثبت کند.

2016-fo1rd-f-150

فورد برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ از موتور اکوبوست در F-150 استفاده کرد و در حال حاضر این خودرو با موتورهای ۲.۷ لیتری و ۳.۵ لیتری بی‌توربو نیز عرضه میشود. بر اساس گفته‌های فورد مدل ۲۰۱۷ این خودرو با موتور ۳.۵ لیتری و گیربکس اتومات ۱۰ سرعته، باعث ذخیره‌سازی ۱۱۰ میلیون گالن گاز در سال نسبت به مدل‌های هشت سیلندر میشود. این کاهش مصرف سوخت، کاهش 255 میلیون دلاری هزینه‌ها را در بر خواهد داشت. براساس همین اخبار و طبق آمار ارائه شده از سوی فورد در سال ۲۰۱۵ پنج میلیون خودرو با موتور اکوبوست ساخته شده که اولین مدل آن مربوط به سال ۲۰۰۹ میشود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا