مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

اولین تصویر از کابین وانت نیسان زامیاد راست فرمان صادراتی منتشر شد

اردیبهشت‌ماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، از برنامه صادرات وانت نیسان زامیاد اکستندد کب به آفریقا خبر دادیم. پس از گذشت زمان و در اواخر تیرماه، همزمان با سفر رییس جمهور کشورمان به قاره آفریقا، به صورت رسمی خبر صادرات نیسان با برند KIFARU اعلام و مهر تاییدی بر ادعایمان زده شد.

وانت نیسان زامیاد صادراتی به کنیا - ZAMYAD Z24
وانت نیسان زامیاد راست فرمان طلایی – KIFARU

همانطور که در اخبار قبلی اعلام شد، پروژه وانت زامیاد اکستندد کب (EXTENDED CAB) به منظور بالا بردن راحتی راننده و سرنشین در دستور کار زامیاد قرار گرفت. اینطور که گفته می‌شود، علاوه بر افزایش طول کابین، تغییر تریم داخلی نظیر نصب صندلی‌های پادرایی با کنسول هم‌سطح صندلی، کاور سقف و کف و… در نسخه اکستندد کب اعمال شده است.

خوشبختانه و باتوجه به تصویر دریافتی از کابین نسخه صادراتی به قاره آفریقا و کشور کنیا، می‌توان فهمید که زامیاد برنامه صادرات نسخه جدید را در پیش گرفته و فرمان آن را راست کرده است.

وانت نیسان زامیاد صادراتی به کنیا - ZAMYAD Z24
کابین وانت نیسان زامیاد راست فرمان – KIFARU

وانت زامیاد اکستندد کب – EXTENDED CAB

قرار است تا نسخه بروزرسانی شده موتور M24 یعنی M24 پلاس و گیربکس 6 سرعته دستی بر روی وانت اکستندد کب نصب شود. اینطور که گفته می‌شود، پروژه موتور M24 PLUS با هدف اخذ تاییدیه‌های آلایندگی و استانداردی یورو 5 و فراهم نمودن امکان تداوم تولید محصولات اصلی شرکت در دستور شرکت زامیاد و مگا موتور قرار گرفته است. این پروژه با تجهیز موتور به دریچه گاز برقی، کاتالیست CCC، بلوک سیلندر اصلاح شده، ریل سوخت RETURN LESS و همچنین کالیبراسیون مجدد و تجهیز EMS با پروتکل CAN، بهبود نسبی در موتور ایجاد کرده است.

براساس استانداردهای الزامی، خودروسازان باید محصولاتشان را به سامانه کنترل پایداری مجهز کنند. شرکت زامیاد هم در این رابطه اطلاعاتی را مطرح کرده و برنامه دارد تا خودروهایش را به این سامانه مجهز کند. پس باید منتظر نصب سامانه کنترل پایداری در وانت اکستندد کب باشیم.

یکی از نکات مهم که مدیران گروه خودروسازی سایپا و زامیاد به آن اشاره کردند، رنگ آستر ED است. متاسفانه تاکنون وانت زامیادها بدلیل عدم انجام این فرآیند، از کیفیت رنگ پایینی بهره برده و دچار زدنگ زدگی می‌شوند. باتوجه به اطلاعات دریافتی، بزودی با افتتاح رسمی خط رنگ جدید زامیاد، فرآیند ED هم برروی تمامی محصولات زامیاد انجام خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا