مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیداخلی

مخالفت انجمن قطعه سازان با واردات خودروهای کارکرده + سند

با تصویب قطعی آیین نامه و بخشنامه‌های مربوط به واردات خودروهای نو و کارکرده و ابلاغ آن از سوی دولت به وزارت خانه های مرتبط، حال صدور بیانیه‌ها در موافقت و مخالفت بیشتر با این موضوع در حال گسترش است.

پس از آنکه سید مصطفی میرسلیم، به عنوان اصلی ترین مخالف واردات خودروهای نو و البته کارکرده نظرات خود را در این مورد بیان کرد، سایر مجموعه‌های منتفع از عدم واردات خودرو نیز به میان آمده اند.

در یکی از این واکنش‌ها که البته مربوط به یک ماه پیش است، انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، در نامه ای بلند خطاب به آقایان رییسی، قالیباف و اژه ای مخالفت خود را با واردات خودروهای کارکرده اعلام کرده‌اند.

در این نامه سرگشاده آمده است که با توجه به شرایط نامناسب بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده می‌بایست به عنوان اولویت آخر قرار گرفته و در شرایط کنونی از این امر اجتناب شود.

در این نامه البته اشاره شده است که این انجمن با واردات خودروهای نو مخالف نیست، اما دون شان مردم این کشور است که سوار خودروهای دست دوم سایر کشورها بشوند؛ دقیقا چیزی مشابه با صحبت های پیشین آقای میرسلیم!

از دیگر دلایلی که در این نامه برای مخالفت با واردات خودروهای دست دوم عنوان شده است، عدم از اطلاع از سابقه خودروها و نحوه نگهداری از آنهاست! در کنار این بند 8 بند دیگر نیز عنوان شده است که به طور قطع هیچ یک نمی‌تواند دلیل محکمی بر این مخالفت باشد.

حال سوال اینجاست که از دید عزیزان انجمن، آیا تولید محصولات بی کیفیت داخلی، با قطعاتی بی کیفیت و با نظارت حداقلی، در شان مردم جمهوری اسلامی ایران است یا خیر؟

آیا مردمی که به دلیل ضعف در تولیدات داخلی و قطعات، روزانه در جاده های کشور کشته می شوند، باعث ناراحتی این عزیزان نمی‌شود؟

کلام آخر اینجاست که خرید پراید 300 میلیونی و پژو 206 500 میلیونی در کشور، در شان ملت، اقتصاد و صنعت کشور است؟

کاش هیات رئیسه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، کمی کلاه خود را بالاتر گذاشته جز منافع خود، وضع مردم را نیز ببینند که در این گرما، به دلیل سوار شدن بر خودروهای بی کیفیت و با مصرف سوخت بالا، حتی توان روشن کردن کولر خودروی خود را نیز ندارند!

کاش مسئولین این انجمن بدانند، این فضا بهترین فرصت برای آنهاست که خطوط خود را نوسازی کرده و روند تولیدات خود را به روز کنند! البته اگر بخواهند…

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. قابل توجه مافیای صنعت به اصطلاح خودروساز و قطعه ساز …
    در این زمینه خودِ مردم از شأن و منزلت و عزتشان به خوبی آگاه هستند و دفاع خواهند کرد.
    پنج سال که هیچ ، ده یا پانزده ساله هم که وارد شود با افتخار سوار خواهیم شد، شماها ثابت کردید که در این صنعت هیچ شأن و منزلت و عزتی برای مردم قائل نیستید.

    کلام آخر اینکه یا بخواه و پیشرفت کن و برای مردم ایران و مُلک ایران شأن و عزّت به ارمغان بیار یا محکوم به فناخواهی بود اگر دادگر و دادستانی باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا