مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

آغاز صادرات وانت آریسان 2 ایران خودرو به ارمنستان

مدتیست که صادرات خودروهای ساخت کشورمان به برخی از کشورها پس از چندسال، آغاز شده است. از ونزوئلا و روسیه گرفته تا عراق و اکنون هم ارمنستان. به تازگی مطلع شدیم که گروه صنعتی ایران خودرو صادرات نسخه جدید وانت آریسان 2 را به کشور همسایه یعنی ارمنستان شروع کرده است.

در سال‌های گذشته، تعداد محدودی از وانت آریسان به کشور ارمنستان صادر شده و تصاویر آن هم در فضای مجازی منتشر گردید. اما به تازگی و براساس اطلاعات دریافتی، ایران خودرو صادرات نسخه جدید آریسان یعنی وانت آریسان 2 را طی سه ماهه اول امسال به ارمنستان آغاز کرده است.

مشخصات آریسان 2 صادراتی

وانت آریسان 2 مجهز به پیشرانه 1761 سی سی است که با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 97 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد. پیشرانه XU7P با استانداردهای آلایندگی یورو 5 مطابقت داشته و در هر صد کیلومتر 8.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

سیستم یک‌پارچه شاسی این خودرو، وجه تمایز این خودرو نسبت به محصول مبنا محسوب می‌شود و دارای شاسی یک‌پارچه با ظرفیت 750 کیلوگرم بار و سرنشین است.

از امکانات مهم وانت آریسان 2 می‌توان به موارد ذیل، اشاره کرد:

  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • سیستم تهویه مطبوع (سرمایش و گرمایش)
  • بالابرهای شیشه های راننده و سرنشین به صورت برقی؛ راننده به صورت اتوماتیک
  • دو کیسه هوای ایمنی
  • رادیو پخش (یو اس بی خور)
  • تودوزی جدید صندلی ها
  • سیستم ترمز ضد قفل
  • سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)
  • دی لایت و پوزیشن لایت
  • فرمان هیدرولیک
  • سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف
  • و…

تغییرات آریسان 2

از تغییرات مهم در آریسان2 می‌توان به طراحی شاسی یکپارچه با کابین بار مجزا، موتور XU7 پلاس دوگانه سوز (ارتقا یافته) و گیربکس BE تقویت شده اشاره کرد. همچنین برای افزایش میزان پیمایش، مخزن 75 لیتری CNG در کنار باک بنزین فلزی 40 لیتری در خودرو قرار گرفته است.

بهره‌مندی از شاسی جدید ارتقا یافته، اضافه شدن چراغ مه‌شکن، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب، اتوماتیک شدن شیشه بالابر راننده، حذف زاپاس‌بند از فضای داخل کابین و انتقال به زیر خودرو و حذف کانال گیربکس و نیز بهبود سیستم تعلیق و ترمز را در این نسخه شاهد هستیم. همچنین سیستم سرمایش و گرمایش، صندلی‌ها، تعبیه جاموبایلی و جا لیوانی و اقلام دم دستی روی کنسول و کاهش هزینه سوخت، از تغییرات دیگریست که آریسان 2 نسبت به قبل داشته است.

تصاویر

اخبار مرتبط:

Հայաստան

Իրանական մեքենաները Հայաստանում

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. چون به دنبال درامد ارزی هستند. ضمنا صادر هم نکنند که میگید کدوم کشور تو دنیا اینا رو میخره؟

    1. اگه اشتباه نکنم بخاطر وزن کمی هست که حمل می‌کنه
      می‌گن وقتی وزن محموله کمتر از یه تنه مشکلی پیش نمیاد
      ولی خب برای ماشینی مثل نیسان که سه چار تن باش می‌کشن باید دیف عقب باشه

  1. قبلا گفته بودن پیشرانه xu7p صدو چهار اسب قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت ..مشخصات فنی واقعی خودروی ایرانی فقط در کاتالوگ صادراتی ها درج میشه ..چقد اینا دروغگوئن خدااا ..هووووف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا