مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

لاماری ایما هیبریدی در ایران به نمایش درآمد

دیروز آرین پارس موتور از نسخه جدید لاماری با نام لاماری X رونمایی کرد. این نسخه از آپشن‌های بیشتری برخوردار است و امکان سفارش کیت ظاهری اسپرت هم برای آن وجود دارد. لاماری X اما تنها محصول جدید آرین پارس موتور برای سال 1402 نیست و این شرکت قصد عرضه نسخه هیبریدی لاماری را هم دارد تا تعداد مدل‌های این خودرو در کشورمان به سه نمونه برسد.

حال امروز، چهارشنبه 25 مرداد، وزارت صمت در حاشیه نشست هیئت دولت از چند خودروی پاک رونمایی کرده که یکی از آن‌ها لاماری هیبریدی است.

لاماری هیبریدی

لاماری هیبریدی از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. هرچند این نسخه قدرت کمتری از لاماری بنزینی دارد اما به دلیل گشتاور بیشتر، شتاب اولیه بهتری دارد و ظرف حدود 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که این عدد برای نسخه بنزینی 9.5 ثانیه است. مصرف سوخت لاماری هیبریدی هم به‌صورت ترکیبی 5.3 لیتر اعلام شده که رقم مناسبی است.

لاماری هیبریدی

برخلاف لاماری X که در ظاهر تفاوت خاصی با لاماری معمولی ندارد، نسخه هیبریدی از نمای فیس‌لیفت شده بهره می‌برد که تغییرات اصلی آن در قسمت جلو صورت گرفته است. در اینجا هرچند چراغ‌های بدون تغییر باقی مانده‌اند اما مجموعه سپر و جلوپنجره به همراه کاپوت بازطراحی شده و حالا شاهد ورودی هوای بزرگ‌تر و خطوط تیزتری هستیم که فرم دماغه لاماری را بسیار به لامبورگینی اوروس شبیه کرده و نمایی تهاجمی‌تر از قبل ایجاد کرده‌اند. در عقب نیز طراحان سپر جدیدی را تدارک دیده‌اند که با روکش پلاستیکی برجسته با خروجی‌های هوای تزئینی در طرفین و دیفیوزر بزرگ، نمایی تهاجمی‌تر از قبل پیدا کرده است.

لاماری هیبریدی

لاماری هیبریدی در داخل از لحاظ طراحی تفاوت با نسخه معمولی ندارد اما احتمالاً مثل لاماری X به تجهیزات آن افزوده خواهد شد. یکی از این آپشن‌ها، سقف پانوراما با سانروف است که نور بیشتری را به داخل کابین هدایت می‌کند. همچنین با توجه به تصویری که از داخل لاماری هیبریدی در سایت آرین پارس موتور منتشر شده، احتمالاً در داخل این خودرو شاهدتریم و تودوزی لیمویی‌رنگ خواهیم بود که نمایانگر قوای محرکه هیبریدی آن است. احتمالاً لاماری هیبریدی در نیمه دوم سال 1402 راهی بازار کشور خواهد شد.

لاماری هیبریدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا