مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید مرسدس AMG GT معرفی شد

مرسدس بنز در هفته خودروی مونتری نسل دوم سوپراسپرت AMG GT را معرفی کرده است. این خودرو به‌عنوان رقیب پورشه 911، در طراحی رویکردی تکاملی را دنبال می‌کند اما راحتی و عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد. AMG GT جدید صرفاً به‌صورت کوپه تولید می‌شود و کسانی که خواهان نسخه روباز هستند باید سراغ رودستر AMG SL بروند که اشتراکات فراوانی با این کوپه جدید دارد.

مرسدس AMG GT

هرچند تمام پانل‌های بدنه نسل تازه AMG GT از نو طراحی شده‌اند اما این خودرو فوراً قابل‌تشخیص خواهد بود. در جلو، جلوپنجره بزرگ پانامریکانا با تریم مشکی براق زیر آن یادآور AMG GT بلک سریز قبلی است درحالی‌که چراغ‌های باریک عقب حالا توسط یک‌تریم مشکی‌رنگ زیر اسپویلر فعال به هم متصل شده‌اند. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 20 اینچی ارائه می‌شود اما نمونه‌های 21 اینچی هم قابل سفارش است. نسل جدید سوپراسپرت مرسدس با طول 4,728 میلی‌متر، 182 میلی‌متر کشیده‌تر از قبل است درحالی‌که فاصله محوری هم با 70 میلی‌متر افزایش به 2,700 میلی‌متر رسیده است.

مرسدس AMG GT

داخل مرسدس AMG GT جدید

با وجود ظاهر و تناسبات آشنا، AMG GT روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که از آلومینیومی، فولاد و منیزیوم تشکیل شده و فضای بیشتری برای ترکیب صندلی‌های 2+2 و صندوق بار بزرگ‌تر فراهم می‌کند. در داخل خودرو شاهد همان فضای AMG SL با صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 11.9 اینچی هستیم. غربیلک فرمان AMG پرفورمنس و صندلی‌های اسپرت سفارشی با پشت‌سری‌های یکپارچه نیز حال هوای لوکس و درعین‌حال اسپرتی را ایجاد کرده‌اند.

مرسدس AMG GT

فضای صندلی‌های عقب اما مثل اکثر خودروهای 2+2 بسیار تنگ به نظر می‌رسد و صندلی‌های عقب برای کودکان یا افرادی با قد حداکثر 150 سانتی‌متر مناسب خواهد بود ولی صندوق بار با ظرفیتی بین 320 تا 675 لیتر، برای سفرهای طولانی‌تر مناسب است.

پیشرانه مرسدس AMG GT جدید

AMG GT با همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی قبلی ارائه می‌شود که البته حالا مورد به‌روزرسانی قرار گرفته تا هم خروجی بالاتری داشته باشد و هم با مقررات آلایندگی یورو 7 سازگاری پیدا کند. این خودرو ابتدا در دو مدل عرضه می‌شود. نسخه پایه که GT55 نام دارد، با 475 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور، ظرف 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرید و به حداکثر سرعت 295 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. مدل قوی‌تر اما با نام GT63، به لطف 585 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 315 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

فعلاً مشخص نیست که مرسدس مشابه SL43، نسخه ضعیف‌تر GT43 را هم با پیشرانه چهار سیلندر ارائه خواهد کرد یا نه ولی تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که نسخه قوی‌تر و هیبریدی GT63 E Performance در دست توسعه است. تمام مدل‌های این خودرو با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک AMG ارائه می‌شوند که برخلاف نسل قبلی، حالا در پشت موتور نصب شده است. همچنین GT جدید به‌صورت استاندارد با سامانه چهارچرخ محرک AMG 4Matic+ عرضه می‌شود. سیستم تعلیق فعال AMG با آنتی‌رول بارهای فعال، دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و آیرودینامیک فعال هم از دیگر ویژگی‌های این سوپراسپرت آلمانی هستند.

مرسدس AMG GT

نسل جدید مرسدس AMG GT در نیمه اول سال 2024 راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود گران‌تر از SL باشد.

مرسدس AMG GT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا