مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشتماشاخانهخبر

حضور پارس خودرو با زوتی DL5 و سهند در نمایشگاه مشهد + فیلم

پارس خودرو امسال با دو محصول جدید خود یعنی سدان سهند و کراس‌اوور زوتی DL5 در نمایشگاه خودروی مشهد حاضر شده است و به نظر میرسد که دوران پیش رو، برای پارس خودرو متفاوت تر از سالیان گذشته باشد. شرکتی که با آغاز واردات و انتخاب زوتی تی 300 به عنوان اولین محصول خود، در نظر دارد تا به روزهای اوج خودش باز گردد.

پارس خودرو سهند

سهند فیس‌لیفت بزرگی روی ساینا محسوب می‌شود که اولین بار سال گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد و حالا آماده عرضه به بازار شده است. پارس خودرو قصد دارد این خودرو را در شش تیپ مختلف شامل دو تیپ گیربکس دستی، دو تیپ دوگانه‌سوز و دو تیپ اتوماتیک عرضه کند. در پایه‌ترین تیپ‌ها یعنی سهند با امکاناتی چون غربیلک فرمان D شکل، سیستم پایش فشار باد تایرها، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، دو کیسه هوای ایمنی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت، سنسور نور، دزدگیر، ترمز اضطراری، سامانه کنترل پایداری، رادیوپخش و… ارائه می‌شود. در تیپ‌های فول اما شاهد امکانات بیشتری مثل کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، تریم داخلی دو رنگ، سانروف، مانیتور لمسی 7 اینچی همراه با دوربین عقب و آنتن کوسه‌ای خواهیم بود.

پارس خودرو سهنددر نسخه بنزینی، سهند مثل سایپا اطلس، به نسخه ارتقاء‌یافته موتور M15 یعنی M15I مجهز است. این موتور تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و سیستم‌هایی نظیر دریچه گاز برقی و سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها به آن افزوده شده است. این موتور اما همچنان 8 سوپاپ بوده و در کل توانایی تولید 90 اسب بخار، قدرت و 137 نیوتن متر، گشتاور را دارد که این ارقام در نسخه دوگانه‌سوز به 77 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می‌کند.

 

ویدئو نگاهی به سهند پارس خودرو 

 

 

زوتی DL5

این خودرو محصول وارداتی پارس خودرو است که تیرماه امسال رونمایی شد. البته این شرکت در آینده قصد مونتاژ DL5 را دارد. این خودرو محصول شرکت زوتی با نام T300 است که اولین بار در سال 2017 رونمایی شد. این کراس‌اوور چینی با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو با 4,405 میلی‌متر طول، 1,830 میلی‌متر عرض و 1,640 میلی‌متر ارتفاع، 180 میلی‌متر از زمین فاصله دارد و با وزن 1420 کیلوگرم، می‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ترمزهای DL5 در هر چهارچرخ دیسکی و در جلو خنک شونده هستند که پشت رینگ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های 215 قرار می‌گیرند. باک سوخت DL5 هم 48 لیتر ظرفیت دارد.

زوتی DL5

تجهیزات و امکانات زوتی DL5

لیست تجهیزات و آپشن‌های DL5 شامل مواردی زیر است:

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

فرمان برقی

دوربین دید عقب

کروز کنترل

ترمز پارک برقی و اتوهلد

نمایش میزان باد تایرها

سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی

نمایشگر 8 اینچی

آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن

سیستم تهویه نیمه اتوماتیک

دو ایربگ

کامپیوتر سفری

صندلی‌های چرمی

کنترل کشش و کنترل پایداری

ترمز کمکی

رینگ آلومینیومی

سیستم صوتی با چهار بلندگو

چراغ‌های خودکار

بنابراین، DL5 برای این رده و ابعاد از امکانات نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد.

 

ویدئو نگاهی به زوتی DL5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا