مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان جیلی با صفحه نمایش یک متری

جیلی گلکسی E8 یک سدان تمام الکتریکی بزرگ است که در سه ماهه چهارم امسال وارد بازار چین خواهد شد. این خودرو بر اساس خودروی مفهومی بحث‌برانگیز گلکسی لایت ساخته شده است. این روزها، تصاویر جاسوسی از فضای داخلی گلکسی E8 به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است که یک صفحه نمایش بزرگ 1 متری داخل آن را نشان می دهد.

قبل از اینکه به بررسی فضای داخلی E8 بپردازیم، باید بدانیم که گلکسی یک سری از محصولات با سوخت جدید زیر نظر جیلی است. در واقع، گلکسی قبلاً به یک برند مستقل با لوگو و زبان طراحی خاص خود تبدیل شده است. تا سال 2025، خط گلکسی شامل هفت وسیله نقلیه خواهد بود که هر دو سری پلاگین هیبریدی و برقی را شامل می شود.

اولین مدل گلکسی، L7 PHEV SUV، در حال حاضر وارد بازار چین شده است. دومین مدل سدان Galaxy L6 PHEV است که پیش فروش خود را در نمایشگاه خودرو چنگدو آغاز کرده است. در مورد مدل سوم، همین سدان تمام الکتریکی E8 است که قبلاً مجوز تولید را از دولت چین دریافت کرده که اکنون، عکسهایی از فضای داخلی آن منتشر شده است.

همانطور که در تصاویر جاسوسی داخلی می بینیم، گلکسی E8 از جهت استایل، از خودروی مفهومی گلکسی لایت پیروی می کند. با این حال، در بسیاری از جزئیات با خودروی مفهومی تفاوت دارد. به عنوان مثال، به جای فرمان لایت، یک فرمان معمولی دارد در عین این که فرمان E8 برای هر مدل سری گلکسی استاندارد، دارای دو پره و ته صاف است. پشت فرمان، اهرم دنده را می بینیم. این عنصر برای خودروهای مدرن جیلی نیز رایج است.

داشبورد مرکزی گلکسی E8 ناتمام به نظر می رسد. دلیل این مساله هم این بوده که خودروی مورد نظر، یک خودروی آزمایشی است، نه یک نسخه تولیدی. مسلما ویژگی اصلی گلکسی E8 کنسول وسط آن است. به طور دقیق تر، این صفحه نمایش بزرگی که روی کنسول مرکزی نصب شده است، طبق اطلاعات منتشر شده، ابعاد آن 1130/138 میلی متر است. بنابراین، طول آن بیش از 1 متر و قطر این مانیتور به 1138 میلی متر یا 45 اینچ می رسد. برای این صفحه نمایش بزرگ، تراشه اسنپدراگون 8295 کوالکام در نظر گرفته شده است.

گلکسی E8 یک سدان نسبتا بزرگ با طراحی بیرونی آیرودینامیک و ابعاد 5010/1920/1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2925 میلی متر است. این خودرو مبتنی بر معماری SEA شرکت جیلی است و دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با قدرت 272 اسب بخار می‌باشد. این محصول از باتری شرکت Quzhou Jidian New Energy، سازنده باتری زیر نظر Geely، استفاده خواهد کرد. در چین، گلکسی E8 با BYD Han ، Tesla Model 3 و تعداد زیادی خودرو دیگر رقابت خواهد کرد و قیمت آن احتمالاً از 200000 یوان (27360 دلار) شروع خواهد شد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا