مکمل بنزین
گوناگونخبر

جک QX با سیستم هیبریدی بی‌وای‌دی و تکنولوژی هوآوی معرفی شد

جک عرضه شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی QX را با قیمتی از 129,900 یوآن معادل 17,800 دلار تا 149,900 یوآن معادل 20,600 دلار در چین آغاز کرده است. این اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی جک محسوب می‌شود و بخشی از استراتژی این برند برای افزایش حضور در بازار خودروهای انرژی نو در چین است. در آگوست امسال، جک موفق به فروش 53,900 دستگاه شده که نسبت به آگوست گذشته 19.55 درصد افزایش داشته است. مجموع فروش این شرکت از ابتدای سال 2023 تا آگوست هم با 18.24 درصد افزایش به 383,200 دستگاه رسیده است.

جک QX

جک QX PHEV درواقع نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سهول QX است. بااین‌حال، در جلوی خودرو جلوپنجره بدون قاب جدیدی طراحی شده که خطوط کرومی داخل آن ادغام شده است. چراغ‌های جلو هم دوقسمتی هستند که این روزها در بسیاری از خودروها می‌بینیم. این خودرو روی رینگ‌های مشکی پنج پره قرار گرفته و دو سر اگزوز و چراغ‌های سراسری هم از ویژگی‌های عقب آن هستند. جک QX با 4,605 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,700 میلی‌متر ارتفاع روی فاصله محوری 2,720 میلی‌متر، کمی از کی‌ام‌سی K7 کوچک‌تر است.

جک QX

داخل جک QX هیبریدی

در داخل این شاسی‌بلند چینی شاهد فضایی دورنگ و ساده با حداقل دکمه‌های فیزیکی هستیم. در اینجا دو نمایشگر 12.3 اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. سیستم داخلی QX توسط HiCar هوآوی پشتیبانی می‌شود که سیستم گوشی‌های هوشمند هوآوی بوده و مشابه اپل کارپلی است. سرنشینان همچنین می‌توانند از طریق سیستم تشخیص صدا با خودرو تعامل داشته باشند درحالی‌که سیستم کمک‌راننده پیشرفته سطح دو هم با کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و سیستم حفظ حرکت میان خطوط ارائه می‌شود.

جک QX

پیشرانه جک QX هیبریدی

قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی QX بر اساس معماری MIS جک ساخته شده که از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه موتورهای الکتریکی و یک پکیج باطری تشکیل شده است. این سیستم توسط شرکت زیرمجموعه بی‌وای‌دی ساخته شده است. پیشرانه بنزینی که راندمان حرارتی 43 درصدی دارد، 108 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که دو موتور الکتریکی 201 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. شتاب صفرتاصد QX هم 7.3 ثانیه است.

جک QX

این خودرو به یک پکیج باطری لیتیوم یونی 21.68 کیلووات ساعتی مجهز است که برد تمام الکتریکی 120 کیلومتری را فراهم می‌کند. مجموع برد خودرو با برق و بنزین هم به 1300 کیلومتر می‌رسد. باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع برخوردار هستند و در این صورت از 30 تا 80 درصد باطری‌ها ظرف تنها 26 ثانیه انجام می‌شود. جک QX به سه حالت رانندگی اکو، معمولی و اسپرت مجهز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا