مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرداخلی

سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود + اعلام جزییات روش جدید

همانطوری که می‌دانید در چند ماه گذشته، دو مرحله از فروش خودروها در سامانه یکپارچه خودرو برگزار شد و خریداران زیادی نیز از این طریق نسبت به خریداری خودروی مورد نظر خود اقدام کردند. خودروسازی‌های مختلف نیز در آن زمان محصولات خود را به فروش گذاشتند.

این روش که یکی از ابداعات فاطمی‌امین و تیمش در وزارت صمت به شمار می‌رود، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.

در دو مرحله از فروش‌ یکپارچه‌ موجب حذف دلالان از این بازار شده و بخش زیادی از تقاضای کاذب نیز از بین رفته است. برای همین است که اکنون شاهد بازاری متعادل و قابل پیش‌بینی هستیم. هدف از برگزاری طرح یکپارچه نیز عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی عنوان شده بود.

حالا به تازگی باخبر شدیم که سامانه یکپارچه خودروها حذف شده و دیگر افراد نمی‌توانند از این طریق نسبت به خریداری خودرو اقدام کنند. منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، درباره این مسئله چنین گفت که دیگر فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود و برای خریداری خودرو یک روش جدید را معرفی می‌کنیم.

بنابراین، از این پس فروش مستقیم محصولات خودروسازی‌های مختلف تنها از کارخانه انجام خواهد شد. علاوه بر آن، عرضه این محصولات نیز از 8 مهر ماه آغاز می‌شود. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در نحوه فروش محصولات تغییراتی ایجاد شده و دیگر نمی‌توانیم شاهد برگزاری سومین مرحله از سامانه یکپارچه فروش خودرو باشیم.

او دلایل این امر را متعادل شدن بازار خودرو عنوان کرد و گفت که با عرضه خودروها و همچنین آغاز واردات محصولات مختلف به کشور دیگر نیازی نیست تا از سامانه یکپارچه فروش خودرو استفاده کنیم. روش جدید همان روش فروش کارخانه‌ای بوده که به صورت مستقیم انجام خواهد شد.

نظر شما درباره این خبر چیست؟ آیا روش جدید می‌تواند مانند روش فروش‌ یکپارچه‌ موثر واقع شود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با اخبار خودرو چرخان همراه باشید.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. خوب الان تکلیف اونایی که دو مرحله سامانه ثبت نام کردن و ۱۰۰ میلیون پول خوابوندن به حساب و موعد تحویلشون هنوز نرسیده یا بعضا حتی موعد تحویلشون سال ۱۴۰۳ هستش چی میشه ؟

  2. تا زمانی که سیاست‌شون اصلاح نشه فقط راه‌حل‌های موقتی انجام می‌دن!

  3. فاطمی امین و تیمش اومدن سامان دادن به بازار متلاطم چند ساله خودرو حالا که مافیا دیدن به ضررشونه و چندماهه جیبشون خالیه سریع تغییرات انجام دادن… کاش مافیای نامرد نیست نابود بشن

  4. تازه بازار خودرو ثبات و سامان پیدا کرده بود و دلالان حذف شده بودند . با این کار دوبار نلبسامانی و افزایش قیمتها را در بازار خودرو شاهد خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا