مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس واگن با تیگوان به ایران می‌آید!

بر کسی پوشیده نیست که بعد از توافقات هسته‌ای شرایط خودرو سازی ایران تغییرات بسیاری را به خود خواهد دید و نشانه‌های آن نیز حتی در همین روز‌های اول به چشم می‌خورد. چندی پیش اعلام کردیم که کمپانی‌های بزرگی نظیر بنز، فولکس‌واگن، فورد و سایر کمپانی‌ها تصمیم دارند تا وارد بازار ایران شوند اما اکنون این موضوع جدی‌تر شده است.

tiguan-2

در کنار مذاکراتی که ایران خودرو با مرسدس بنز جهت ورود آن کمپانی آلمانی به ایران دارد، فولکس واگن نیز در سمت دیگر میدان در حال گفتگو با بم خودرو است تا بتواند از طریق آن وارد ایران و بازار پر سودش شود. این کمپانی چندی پیش نیز با بم خودرو همکاری‌هایی را داشته است که نتیجه این ازدواج محصولی با نام گل شده بود که با استقبال خوب مشتریان مواجه شد اما برخلاف قرارداد، تنها شاهد تولید میزان محدودی از آن بودیم و چندان نتوانست نیاز بازار را تامین کند اما این کمپانی دوباره تصمیم دارد تا به بازار ایران ورود کند و گفته می‌شود که یک خودرو شاسی بلند همانند نیسان قشقایی را با خود به همراه خواهد آورد که فولکس تیگوان (tiguan) نامیده شده و این محصول حدود 26 هزار دلار در بازار‌های جهانی قیمت دارد که تقریبا 78 میلیون تومان می‌شود اما بدون شک قیمت بالاتری را در بازار ایران شاهد خواهیم بود و کارشناسان بر این باورند که ورود این محصول به ایران با قیمتی بین 100 تا 140 میلیون تومان انجام خواهد شد که آن را در رده گران قیمت‌ها قرار می‌دهد. این محصول یک موتور 2 لیتری با 4 سیلندر خواهد داشت که انتقال قدرت آن نیز از طریق جعبه دنده 6 حالته اتوماتیک انجام خواهد شد.

tiguan-3

شاید این محصول از لحاظ زیبایی نتواند با محصولاتی نظیر کیا سورنتو و یا هیوندای سوناتا رقابت کند اما بدون شک از لحاظ کیفیت به سادگی آن‌ها را پشت سر خواهد گذاشت! بم خودرو با این اوصاف تصمیم دارد تا میزبانی تیگوان را از سوی فولکس واگن بر عهده بگیرد. نظر شما در خصوص این محصول چیست؟

tiguan-1

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. ماشین با کیفیت- برند معتبر ولی با توجه بی سیستم توربو و کیفیت پایین بنزین در ایران گزینه خوبی نیست. البته قطعا قیمت آن هم انقدر بالا خواهد بود که نتواند با برندهای کره ای که سال هاست جا افتاده رقابت کند!

  2. هرچی باشه المانیه!!! و از اشغالای ایرانی و کره ای بهتره

  3. اصلاً فكر نداره نظرمون چيه مثله اين ميمونه به شما بگن مك لارن ميخواين بعد شما بگين بزار فكر كنم!!مالك حدوده ٥٠٪‏ تمامه خودروي دنياست از جمله پورشه و آ او دي در دوران بحران اقتصادي صاحبه اون كمپاني ها شد سگش ميارزه به اين كره اي ها فقط بايد ديد درك و شعوره بم خودرو در چه سطحيه آيا ميتونه جوري قيمت گزاري كنه كه با كره اي ها رقابت كنه يا نه اگه تا ١٤٠ تومن باشه كره اي بايد برن خونشون اگه بيشتر باشه كه نميرن خونشون!!!با تشكر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا