مکمل بنزین
گوناگونخبر

ضربه هیوندای به تویوتا، با قطعات تویوتا!

تویوتا به تازگی یک سرمایه‌گذاری مشترک و استراتژیک را در کمپانی هیوندای شروع کرده و برخی از قطعات خودروهای هیوندای را تویوتا تامین خواهد کرد. کمپانی کره‌ای هیوندای از این مشارکت برای ضربه زدن به تویوتا استفاده می‌کند!

ioniq-webaaa-521

همان طور که اطلاع دارید؛ هیوندای به تازگی شروع به فروش و عرضه خودوی Ioniq کرده؛ این خودرو رقیب تویوتا پریوس بوده و بازار تویوتا را هدف قرار داده است. یکی از مدیران هیوندای در این باره گفته است:« از زمانی که تویوتا در بریتانیا کارخانه تاسیس کرده، بیشتر بازار اروپا و خودروهای خدماتی و تاکسیها را مال خود کرده است. ما خودرویی در حد و اندازه خودروهای تویوتا تولید می‌کنیم». این مدیر هیوندای ادامه می دهد که خودروی Ioniq مزایای بیشتری نسبت به تویوتا پریوس داشته و با توجه به مشارکت تویوتا در ساخت آن؛ یک خودروی ایده آل محسوب می‌شود.

رئیس بخش خودروهای سازگار با محیط زیست هیوندای، آقای Ki Sang Lee می‌گوید؛ که این کمپانی در حال مذاکره با دولت‌های اروپایی برای توسعه زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی است.  او می‌گوید که گسترش این زیر ساخت‌ها هزینه بسیاری دارد و باید با کمک دولت‌ها هزینه‌ها را نصف کرد.

یادآور می‌شویم که Ioniq برقی، دارای یک باتری 28 کیلووات ساعتی بوده و موتور الکتریکی آن قدرتی معادل 117 اسب‌بخار و گشتاوری 218 پوند فوتی دارد. این مدل تنها در 9.9 ثانیه از حالت سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا