مکمل بنزین
گوناگونخبر

مچ بی‌ام‌و Z4 را هنگام تقلید از تویوتا سوپرا گرفتیم!

بی‌ام‌و Z4 نیاز به هیجان بیشتری دارد و احتمالا ویژگی‎های سوپرا بتوانند این کمپانی را بدین منظور یاری دهند. در عرصه‎ای که مدل‎هایی از قبیل آلفا رومئو 4C و جگوار نوع F حضور دارند، بی ام و Z4 همیشه عجیب و غریب بوده است. این خودرو که دارای دو صندلی و یک موتور در بخش جلویی آن بوده و انرژی را به چرخ‎های عقب می‎فرستد، بدون شک خودروی اسپرت محسوب می‎شود. با این‎حال کمپانی بی ام و برخلاف رقبای خود هنگام تولید مدل Z4 تلاش زیادی نکرد. این بدان معنا نیست که Z4 خودروی نامناسبی است، اما این خودرو مدلی هیجان‎انگیز و جذاب برای رقابت با رقبای خود به‎شمار نمی‎رود. بی‌ام‌و مدت‎هاست که خودروی مناسبی است، اما ظاهرا تغییراتی اساسی در آن پدید خواهند آمد.

581453

متاسفانه اطلاعات اندکی درمورد تغییرات این مدل آزمایشی کسب کردیم که احتمالا Z5 نام خواهد گرفت. با وجود استتار این خودرو می‎توان متوجه وجود یا عدم وجود خطوط روی بدنه آن شد و امیدواریم تغییرات جذابی در آن رخ داده باشد. طراحی قدیمی آن می‎تواند به دلیل الگوبرداری از تویوتا باشد، زیرا این خودروساز ژاپنی (خوشبختانه) تولید مدل کوپه این خودرو را برعهده گرفته و از ویژگی‎های سوپرا در آن استفاده خواهد کرد. احتمال دیگر این است که امیدواریم کمپانی بی‌ام‌و سرمایه خود را از تیم طراحی خارج کرده و به مهندسان اختصاص دهد.

سقف تاشوی سفت و محکم این خودروی رودستر با سقفی نرم‎تر جایگزین خواهد شد که این امر به کاهش وزن آن نیز کمک می‎کند. بخش بسیار خوشایند این خودرو، چراغ‎های عقب برجسته آن است. اگر بخواهید آپشنی را به هر بخش از خودرو اضافه کنید، باید بدانید که رقبای این خودرو از این لحاظ نیز بیشترین تلاش را می‎کنند.

نمی‎توان برای کشف مواردی که زیر استتار این خودرو پنهان شده‎اند خیلی صبر کرد، اما حداقل می‎توان خوشحال بود که تغییرات هیجان‎انگیزی در راهند. این خودرو احتمالا چهار سیلندر یا شش سیلندر برگرفته از بی‌ام‌و خواهد بود. امیدواریم که یکی از موتورهای برند M در این خودرو بکار گرفته شوند. تمام این مطالب در سال 2019 و با رونمایی از Z5 مشخص خواهند شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا