مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تست درایو با اکستریم VX و TXL، شاسی بلندهای لوکس مدیران خودرو

مدیران خودرو در گام بعدی خود به‌طورجدی به دنبال عرضه محصولات برند لوکس اکسید چری در کشورمان است و بدین منظور برند اکستریم را ایجاد کرده است. قرار است سه محصول اکسید با برند اکستریم در کشورمان عرضه شود که این خودروها اولین بار در نمایشگاه اصفهان به نمایش درآمدند. حال نیز مدیران خودرو امکان آزمایش رانندگی با دو نمونه از این سه خودرو را برای رسانه‌های خودرویی کشور فراهم کرده است. این دو مدل اکستریم TXL و VX هستند که بعداً مدل کوچک‌تر LX هم به آن‌ها ملحق خواهد شد.

اکستریم VX

VX بزرگ‌ترین محصول برند اکسید چری محسوب می‌شود و عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروی مونتاژی مدیران خودرو را به خود اختصاص خواهد داد. VX یک شاسی‌بلند فول سایز سه ردیفه یا هفت‌نفره است که از امکانات و تجهیزات کاملی بهره می‌برد. این خودرو که در سال 2020 رونمایی شد، ظاهر ساده و محافظه‌کارانه‌ای دارد که چراغ‌های سراسری عقب و جلوپنجره کرومی بزرگ از ویژگی‌های آن است. در داخل اما اکسید در سال 2021 داشبورد کاملاً جدیدی را برای VX طراحی کرد که با سه نمایشگر، شبیه محصولات برقی سری EQ مرسدس بنز است. این نمایشگرها شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی و نمایشگر 12.3 اینچی سرنشین جلو می‌شود.

این شاسی‌بلند بزرگ با یک پیشرانه 2 لیتری T-GDI عرضه خواهد شد که 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین متصل است. به لطف این نیرو، VX ظرف 9.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو به سامانه چهارچرخ محرک ساخت بورگ وارنر مجهز است و از هفت حالت رانندگی مختلف بهره می‌برد. VX همچنین به امکانات و تجهیزات فراوانی مثل 10 ایربگ، سیستم‌های کمک‌راننده کامل، سیستم پخش عطر، دوربین 540 درجه، سیستم پارک خودکار و… مجهز است و به‌راحتی پرآپشن‌ترین خودروی مونتاژی کشور لقب خواهد گرفت.

اکستریم VX

اولین محصول برند اکسید چری که در سال 2017 تأسیس شد، شاسی‌بلندی بنام TX بود. این خودرو در سال 2019 همراه با نسخه کشیده‌ای بنام TXL معرفی شد. بااین‌حال، TXL یک شاسی‌بلند میان سایز محسوب می‌شود و به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی تولید می‌شود. TXL در سال 2019 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و به سپر و جلوپنجره جدیدی مجهز شد. در داخل نیز اکسید تاکنون دو بار این خودرو را بروز کرده که مدیران خودرو جدیدترین نسخه آن را به ایران آورده است. این نسخه در داخل از داشبوردی لوکس و چشمگیر با غربیلک فرمان دو پره و دریچه‌های تهویه باریک با طرح سراسری بهره می‌برد. TXL هم به همان پیشرانه 2 لیتری T-GDI مدل بزرگ‌تر VX با 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین مجهز است.

اکستریم TXL

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا