مکمل بنزین
گوناگونخبر

دیپال چانگان: می‌خواهیم 450000 خودروی برقی را در سال 2024 عرضه کنیم

زیربرند دیپال عرضه خودروهای خود را به بازارهای اروپا و آسیا تسریع بخشیده و امروز مدیرعامل دیپال، دنگ چنگهائو، اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2024، 450000 خودروی الکتریکی را در بازارهای سراسر جهان عرضه کند.

علاوه بر این، این برند اخیرا از دو سدان دیپال S07 و دیپال L07 در تایلند رونمایی کرد. هردوی این مدل‌ها در اواخر این ماه در نمایشگاه بین المللی خودرو تایلند 2023 به طور رسمی به نمایش گذاشته خواهند شد.

دیپال L07 با عنوان SL03 در چین به فروش می‌رسد و در سه گزینه پیشرانه BEV ،EREV یا FCEV در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. مدل EREV برد طولانی ارائه می‌کند و نوعی از PHEV خواهد بود. همچنین گزینه پیشرانه FCEV با هیدروژن کار می‌کند.

دیپال S07 نیز با نام S7 در چین به فروش می‌رسد که می‌تواند با مدل Y تسلا رقابت کند. این دومین مدل این شرکت است که در 25 ژوئن به بازار عرضه خواهد شد. دیپال زیر برند الکتریکی چانگان است و تاکنون موفق شده خودروهای زیادی را به بازار عرضه کند.

مدیرعامل دیپال همچنین اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد در سال 2024 دو محصول جدید را روانه بازار کند. به نظر می‌رسد که این دو محصول جدید به طور مشترک با هواوی توسعه خواهند یافت.

برای این امر، چانگان و هواوی روز گذشته تفاهم نامه همکاری امضا کردند و درباره آن اینچنین اظهار داشتند که این دو کمپانی قصد دارند با تولید یک خودروی برقی پیشرو، در سطح جهانی شناخته شده و توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کنند.

خوب است بدانید که چانگان علاوه بر هواوی با شرکت‌های دیگری نیز قرارداد بسته است؛ همین هفته گذشته بود که این شرکت قراردادی با استارت‌آپ خودروهای برقی Nio بست. در این قرارداد به شبکه ایستگاه‌های تعویض نیرو (PSS) اشاره شد و به نظر می‌رسد که یکی از برندهای خودروهای برقی چانگان، خودرویی با باتری قابل تعویض عرضه خواهد کرد.

چانگان به جز دیپال، برند Avatr را نیز مدیریت می‌کند! این کمپانی بزرگ ادعا می‌کند که قادر است علاوه بر عرضه خودروهای خود در بازارهای اروپا در سال 2024، با زیربرند دیپال به هدف 1.5 میلیون فروش سالانه دست یابد!

دیپال در 27 اکتبر از فیس لیفت SL03i با قیمت 178900 یوان (25000 دلار آمریکا) و S7i با قیمت 184900 یوان (25900 دلار آمریکا) رونمایی کرد.

خوب است بدانید که بسیاری از خودروهای برقی چانگان (مانند دیپال S7 و SL03 که در ایتالیا طراحی شدند) در چین طراحی نمی‌شوند. دیپال در ماه اکتبر 15513 دستگاه به بازار عرضه کرد؛ این برند موفق شد از ابتدای سال 102417 دستگاه بسازد و به مشتریان تحویل دهد.

دیپال قصد دارد در سال 2023 حدود 200000 وسیله نقلیه را به بازار عرضه کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا