مکمل بنزین
گوناگونخبر

محصول مشترک جیلی و بایدو، Jiyue 02، به زودی وارد بازار می‌شود

کمپانی جیلی و بایدو اخیرا اعلام کردند که محصول مشترک این دو کمپانی قرار است در سال 2024 به بازار عرضه شود. حالا تصاویر زیادی از این محصول که Jiuye 02 نام دارد، منتشر شده است. این خودروی الکتریکی به فناوری خودران بایدو مجهز شده و امکانات فراوانی دارد. بیایید در ادامه به سراغ بررسی بخش‌های مختلف آن برویم.

خودروسازی جدید Jiyue در سال 2021 تأسیس شد. در ابتدا بایدو مسئول شرکت بود و 55 درصد از سهام آن را در اختیار داشت. اما زمانی که مسئولان شرکت تصمیم گرفتند آن را بازسازی کنند، جیلی مدیریت آن را در دست گرفت و 65 درصد از سهام شرکت را خریداری کرد.

حالا می‌بینیم که اولین محصول این دو کمپانی رونمایی شده و قرار است به زودی وارد بازارها شود. این سدان متوسط به امکانات زیادی مجهز شده که از جمله آنها می‌توانیم به فناوری‌های هوش مصنوعی، رانندگی خودران بایدو و ویژگی پارک کردن مجهز به فرمان صوتی اشاره کنیم.

بکارگیری سیستم ADAS بایدو و وجود دو تراشه انویدیا Orin-X نیز موجب شده‌اند تا Jiyue 02 به چهار دوربین 3 مگاپیکسلی، 12 رادار فراصوت و چند رادار موج پنج میلی‌متری مجهز شود.

خودروی Jiyue 02 دومین خودروی این کمپانی است که در ساخت آن از کانسپت Jidu Robo-02 الهام گرفته شده است. اگر یادتان باشد این خودرو در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2022 نیز معرفی شده بود.

کمپانی سازنده در پروسه ساخت مدل Jiyue 02 از پلتفرم SEA جیلی و سیستم رانندگی هوشمند بایدو استفاده کرد. البته سیستم لیدار در آن قرار نگرفته و شرکت‌های سازنده اعلام کردند که هدف از طراحی این خودرو رقابت با تسلا مدل 3 بوده است.

در تصاویری که از این خودروی برقی منتشر شده، می‌توان دستگیره مخفی درب‌ها، چراغ‌های به هم پیوسته عقب، نوار روشنایی درون کابین، آینه‌های بدون فریم، نمایشگر LCD و غیره را به راحتی مشاهده کرد. طراحی بدنه خودرو نیز بسیار شیک و مدرن است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

احتمالا Jiyue 02 به سیستم انتقال نیرو مجهز می‌شود، یعنی مشابه چیزی که در Jiyue 01 قرار داشت. بنابراین انتظار داریم که نسخه RWD Jiyue 02 با 200 کیلووات و باتری 71.4 کیلووات ساعت LFP و نسخه AWD Jiyue 02 با 400 کیلووات و باتری 100 کیلووات ساعت NMC وارد بازار شوند.

دو کمپانی جیلی و بایدو اعلام کرده‌اند که خودروی Jiyue 02 در اواسط سال 2024 وارد بازار خواهد شد. نظر شما درباره این سدان الکتریکی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا