مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش آمار انصراف از طرح‌های فروش خودرو؛ این امر چه دلایلی دارد؟

ابتدای تیرماه سال جاری بود که موضوع استانداردهای 85گانه برای تمام محصولات خودروسازان تعیین شد؛ بر این اساس، تمام خودروسازی‌ها باید این استانداردها را رعایت کرده و خودروهای خود را با این مجوزها بسازند. در غیر این صورت، مجوز شماره‌گذاری برای آنها صادر نخواهد شد.

این امر باید در خودروهای پیش‌فروش خودروسازان نیز اعمال می‌شد! بنابراین پس از توسعه بخشیدن در موتور، گیربکس و یا ایجاد تغییراتی در سایر آپشن‌های خودروها قیمت محصولات نیز افزایش یافتند.

این افزایش قیمت مربوط به محصولاتی بود که در طرح‌های یکساله خودروسازی‌ها و یا طرح‌های یکپارچه (که امسال یا سال بعد به دست مشتریان می‌رسند) حضور پیدا می‌کردند.

افزایش قیمت به حدی بالا بوده که بسیاری از افرادی که در این طرح‌ها ثبت‌نام کرده بودند، از ادامه طرح منصرف شدند. بیشتر افراد از این افزایش 100 میلیون تومانی یا بیشتر ناراضی هستند. علاوه بر آن، چندی پیش بود که وزیر صمت تاکید کرد که خودروسازی‌ها نباید مردم را به خریداری محصولات کمپانی‌ها با قیمت بیشتر اجبار کنند.

ولی با این وجود هنوز هم شاهد ارسال پیامک از سوی کمپانی‌های خودروسازی‌ها برای خریداری خودروی ارتقا یافته با قیمت بالاتر هستیم! برخی از این مشتریان نمی‌توانند مبلغ اضافی را پرداخت کنند و هنوز هم هیچ طرح جایگزینی برای این افراد در نظر گرفته نشده است.

این مطلب را نیز بخوانید: پیش ثبت نام مجدد خودروی لاماری ایما آغاز می‌شود

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی رسمی از فونیکس تیگو 7 پرو مکس

به همین ترتیب، بیشتر افرادی که در این طرح‌ها شرکت کرده بودند از ادامه پروسه منصرف شدند؛ بسیاری از آنها نیز حواله‌های خود را به فروش گذاشته‌اند! اگرچه این امر کاری غیرقانونی است ولی بیشتر افراد آن را انجام می‌دهند و حتی آن را زیر قیمت می‌فروشند!

نظر شما درباره افزایش قیمت خودروهای ارتقا یافته موجود در طرح‌های مختلف خودروسازی‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر من این کار ایران خودرو زورگویی هست. تارا v2 استاندارد ۸۵ گانه نداشت؟ کدام امکان جدید v4 به خاطر استاندارد ۸۵ گانه هست؟ و اینکه واقعا امکانات جدید ۲۰۰ میلیون ارزش دارند؟ خود ایران‌خودرو هن اینا رو میدونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا