مکمل بنزین
خبرداخلی

عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تا فرداشب ادامه خواهد داشت

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، سامانه عرضه یکپارچه خودرو قصد دارد از دوشنبه تا فردا چهارشنبه عرضه محصولات را آغاز کند. با توجه به اینکه متقاضیان زیادی از ادامه طرح‌های فروش انصراف دادند، ظرفیت‌های خالی بسیاری وجود دارد.

بنابراین جای تعجب نیست که خودروسازان زیادی بخواهند در این بازه زمانی نسبت به عرضه محصولات خود در طرح‌های عادی، طرح خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و غیره اقدام کنند.

افراد باید دقت کنند که در انتخاب طرح موردنظر خود اشتباه نکنند. خودروهایی که در این مرحله توسط خودروسازی‌های مختلف عرضه می‌شوند شامل محصولاتی همچون هایما 7 ایکس ایران خودرو، لاماری EAMA آرین پارس، خودروهای KMC X5، جک S3 و جک J4 کرمان موتور، دایون Y7 ایلیا و تیگارد X35 سانیار موتور پارسیان هستند.

شرکت‌ها در نظر دارند محصولات خود را با تحویل سه ماهه عرضه کنند. سامانه عرضه یکپارچه از تاریخ دوشنبه مورخ 1402/09/20 تا ساعت 23:59 روز چهارشنبه 1402/09/22 در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

به این مطلب نیز توجه کنید: بررسی ارزش خرید چانگان CS55 پلاس وارداتی سایپا

به این مطلب نیز توجه کنید: پیکاپ تیگارد L7 پلاس محصول جدید سانیار موتور پارسیان شد

خوب است بدانید که طبق ماده 19 آیین نامه اجرایی مبارزه با پول‌شویی، تمام اطلاعات متقاضیان در این طرح‌ها در اختیار نهادهای مربوطه قرار می‌گیرد.

شرایط متقاضیان برای شرکت در طرح جدید سامانه یکپارچه عرضه خودرو

بر این اساس، تمام متقاضیانی که از شرایط زیر برخوردار باشند، می‌توانند در یکی از طرح‌های سامانه ثبت نام کنند:

  1. متقاضیانی که در طرح‌های قبلی اعم از جایگزینی و طرح خودروهای وارداتی شرکت کرده بودند، امکان شرکت دوباره ندارند. البته افرادی که در مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه شرکت کرده بودند و موعد تحویل خودروی آنها نیز در فصول آتی یا سال 1403 اعلام شده بود، می‌توانند از سفارش خود انصراف دهند و از محصولات عرضه شده به سفارش خودرو اقدام کنند.
  2. تمام متقضایانی که تاکنون برای سفارش خودرو به سامانه یکپارچه رجوع نکرده‌اند می‌توانند برای ثبت نام و انتخاب خودرو از این طریق اقدام کنند.

شرایط عمومی عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

  1. متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد؛ همچنین هر فرد با یک کد ملی تنها می‌تواند از کل خودروسازی‌ها یک خودرو خریداری کند.
  2. فرد باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.
  3. علاوه بر آن، متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اقدام به خرید خودرو کرده بودند، نمی‌توانند نسبت به ثبت‌نام دوباره اقدام کنند. همچنین افرادی که طی 24 ماهه گذشته از سایر خودروسازی‌ها اقدام به خرید کردند، امکان خرید خودرو نخواهند داشت.
  4. افرادی که پلاک انتظامی فعال دارند نیز نمی‌توانند در خرید خودرو شرکت کنند.
  5. انتقال امتیاز و فروش حواله خودرو غیرقانونی بوده و با آن برخورد صورت می‌گیرد.
  6. متقاضیان باید در فروش فوری خودروسازان حداکثر تا 5 روز نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند.

اگر درباره طرح‌های جدید سوالاتی دارید، بهتر است که به سایت‌ عرضه یکپارچه رجوع کنید و جزییات مربوط به هر طرح را مشاهده فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا