مکمل بنزین
خبرداخلی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: تغییر در پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود

سرهنگ احسان مؤمنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران، درباره دستکاری در پلاک خودروها اینچنین اعلام کرد که هر شهروندی که پلاک خودرو و موتورسیکلت خود را دستکاری کند، مجرم محسوب می‌شود و هیچکس نباید در ارقام و نوشته‌های پلاک دستکاری کند‌. ولی بنظر می‌رسد که برخی از رانندگان از این موضوع بی‌خبرند و امکان دارد که پلاک خودروی خود را بپوشانند.

او در ادامه گفت که طرح رفع اثر پلاک موتورسیکلت‌ها از دو هفته پیش در تهران اجرا شده است. بنابراین پلیس تهران بزرگ علاوه بر مقابله با موتورسیکلت‌های مجرم، قصد دارد خودروهای متخلف را نیز شناسایی کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت در این روزها موتورسیکلت‌هایی که در معابر حضور داشتند و پلاک آنها پوشانده یا دستکاری شده بود، در همان محل رفع اثر شدند. تاکنون 15000 دستگاه موتورسیکلت‌ که پلاک مخدوش داشتند، در این مدت شناسایی و پلاک آنها رفع اثر شد.

این مطلب را نیز بخوانید: کادیلای جدید در راه است؛ تندر 90 ایرانی، برقی می‌شود

همچنین در طی این اقدامات، 12 دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز شناسایی شدند و تا زمانی که مالک اصلی آنها پیدا شوند، توقیف خواهند ماند. او همچنین اشاره کرد که تاکنون رفع اثر پلاک موتورسیکلت‌ها در پروسه آموزشی قرار داشته است، ولی از این پس، با متخلفان برخورد جدی می‌شود. ما برخورد با خودروهای متخلف را از هفته پیش شروع کردیم و برای کسانی که پلاک خودروی خود را بپوشانند، کلاس‌های آموزشی گذاشته خواهد شد.

اگر فرد در کلاس‌ها حضور پیدا نکند، منع خدمات بر روی پلاک ثبت شده و راننده مجبور است در کلاس‌ها شرکت کند. او در نهایت اشاره کرد که همکاران ما در 40 جا از طرح آلودگی هوا حضور دارند و خودروهایی که پلاک خود را می‌پوشانند، متوقف می‌کنند. خودرو پس از رفع اثر پلاک و شرکت مالک آن در کلاس‌های آموزشی، از توقیف در خواهد آمد‌.

در نهایت باید اشاره کنیم که در طی این 4 روز، 1150 دستگاه خودرو شناسایی شدند که پلاک آنها پوشانده شده بود. همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز برای مخدوشی پلاک 1700 خودرو شکایت صادر شده است. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ آیا اقدام جدی پلیس می‌تواند موجب کاهش آمار پلاک‌های مخدوش شده شود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا