مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی BYD Song L، رقیب تسلا مدل Y، رونمایی شد

شرکت BYD از امروز فروش رسمی مدل Song L خود را آغاز می‌کند. این خودرو که 189.800 تا 249.800 یوان (26.700 تا 35.200 دلار) قیمت دارد، مشخصات خوبی داشته و به زودی وارد بازار خواهد شد.

گفته شده که قیمت این مدل ۳۰۰۰۰ یوان (۴۲۰۰ دلار) ارزان‌تر از قیمت پیش فروشی است که از ۳۱ اکتبر آغاز شده بود. از آن زمان تاکنون حدود ۲۸۳۵۰ سفارش از Song L ثبت شد.

این خودرو طراحی زیبایی دارد و به نظر می‌رسد که با زیباترین مدل BYD طرف هستیم. مدل BYD Song L روی پلتفرم الکترونیکی ۳.۰ تمام الکتریکی ساخته شده و تکنولوژی‌های بروز دنیا مانند سیستم تعلیق Disus-C، فناوری یکپارچه باتری CTB و بال عقب فعال دارد. همچنین درب‌ها دستگیره مخفی دارند و چرخ‌ها ۲۰ اینچی هستند.

این مدل یکی از جدیدترین مدل‌های موجود در سری Dynasty است که بسیار به Denza N7 شباهت دارد. چرا که هر دو مدل از یک پلتفرم استفاده می‌کنند. ابعاد خودرو چیزی حدود ۴۸۴۰ طول، ۱۹۵۰ عرض، ۱۵۶۰ ارتفاع است، فاصله بین دو محور آن نیز ۲۹۳۰ برآورد می‌شود. با این اوصاف، این خودرو نسبت به تسلا مدل Y حدود 90 میلی‌متر طول بیشتر و 64 میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد.

در بخش کابین، BYD Song L به نمایشگر چرخشی ۱۵.۶ اینچی مجهز شده و یک کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی LCD نیز پشت فرمان به چشم می‌خورد. علاوه بر آن، نسل جدید سیستم DiLink و نمایشگر بالای سر ۵۰ اینچی نیز در کابین حضور دارند.

این مدل در ۵ نسخه عرضه شده که عبارتند از:

  • نسخه Exceed 550 کیلومتر: موتور ۱۵۰ کیلوواتی، باتری ۷۱.۸ کیلووات ساعت و قیمت ۱۸۹.۸۰۰ یوان (۲۶۷۰۰ دلار)
  • نسخه Excellence 550 کیلومتر: موتور ۱۵۰ کیلوواتی، باتری ۷۱.۸ کیلووات ساعت و قیمت ۱۹۹.۸۰۰ یوان (۲۸۱۰۰ دلار)
  • نسخه Exceed 662 کیلومتر: موتور ۲۳۰ کیلوواتی، باتری ۸۷.۰۴ کیلووات ساعت و قیمت ۲۰۹.۸۰۰ یوان (۲۹۵۰۰ دلار)
  • نسخه Excellence 662 کیلومتر: موتور ۲۳۰ کیلوواتی، باتری ۸۷.۰۴ کیلووات ساعت و قیمت ۲۲۹.۸۰۰ یوان (۳۲۳۰۰ دلار)
  • نسخه Excellence 602 کیلومتر: موتور ۳۸۰ کیلوواتی، باتری ۸۷.۰۴ کیلووات ساعت و قیمت ۲۴۹.۸۰۰ یوان (۳۵۲۰۰ دلار)

این مطلب را نیز بخوانید: مدل BYD Sea Lion 07 برای رقابت با تسلا مدل Y در چین رونمایی شد

این مطلب را نیز بخوانید: عبور BYD در فروش جهانی خودرو از فورد آمریکا!

مدل جدید به سه گزینه پیشرانه مجهز شده که شامل نسخه 150 کیلووات با گشتاور 310 نیوتن متر، مدل 230 کیلووات با گشتاور 360 نیوتن متر (هر دو RWD) و نسخه AWD 380 کیلووات با حداکثر گشتاور 670 نیوتن متر هستند. دو باتری 71.8 کیلووات ساعت و 87.04 کیلووات ساعتی نیز وجود دارند که توسط LFP Blade توسعه یافته‌اند‌.

تریم پریمیوم Song L موتور 380 کیلووات دارد که می‌تواند علاوه بر تولید قدرت 510 اسب بخار، در 4.3 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت برسد.

در نهایت باید اشاره کنیم که مدل Song L همان چیزی است که بازار خودروهای برقی به آن نیاز دارد. ظاهر خوب و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته در آن موجب می‌شود که به عنوان رقیب تسلا مدل Y یا زیکر 001 شناخته شود و بتواند علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا