مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت BYD قصد دارد در سال 2025، 30 هزار خودروی برقی بفروشد

فروشندگان بسیاری ادعا کردند که کمپانی BYD قصد دارد تا سال 2025 به طور سالیانه، 30 هزار وسیله نقلیه برقی را به فروش برساند. علاوه بر آن، این کمپانی می‌خواهد 100 نمایندگی در ژاپن داشته باشد (یعنی هر نمایندگی باید در سال 300 خودرو را به فروش برساند).

این برنامه کمی بلند پروازانه به نظر می‌رسد، چون همیشه فتح کردن ژاپن برای خودروسازان خارجی کار سختی به نظر می‌رسد. یکی از دلایل این امر این است که خودروسازان داخلی بیشتر از 90 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. کاربران بیشتر به سمت خریداری خودروهای ICE می‌روند و خودروهای پلاگین زیادی به فروش نمی‌رسد.

خوب است بدانید که در ماه نوامبر سال 2024 فروش خودروهای برقی ژاپن نسبت به سال گذشته با افت زیادی روبرو شد؛ این رقم به 9 درصد رسیده و تنها ۶۴۲۹ دستگاه خودروی برقی در ژاپن به فروش رفته است.

اما موسس BYD فکر دیگری در سر دارد! او عقیده دارد که می‌تواند فرصت‌های زیادی را در بازار ژاپن به دست آورد. این کمپانی در ماه اکتبر در نمایشگاه خودرو توکیو حاضر شد و برای اولین بار از شاسی بلند یانگ وانگ U8 خود برای عرضه در خارج از کشور رونمایی کرد. همچنین گفته می‌شود که او در یک کنفرانس خصوصی در هتلی در توکیو حاضر شد و ده‌ها فروشنده از سراسر کشور را دعوت کرد تا برای آنها از استراتژی‌های شرکت برای عرضه خودرو در ژاپن صحبت کند.

کمپانی BYD در سال ۲۰۲۲ موفق شد که سه خودروی BYD Dolphin ،Seal و Atto 3 را وارد بازار ژاپن کند. در ابتدا به نظر می‌رسید که تنها فروش آنلاین وجود داشته باشد اما کمی بعد رئیس این شرکت اعلام کرد که فروش حضوری نیز انجام خواهد شد. او اظهار داشت به این دلیل که مصرف کنندگان ژاپنی افرادی دقیق و حساس هستند باید از خودروهایی قدرتمند و منحصر به فرد استفاده کنند تا نیازشان رفع شود.

این خودروساز اکنون ۵۰ نمایندگی در مناطق مختلف ژاپن دارد. رییس شرکت گفت که عرضه خودرو در ژاپن کار سختی است ولی BYD می‌تواند آنچه را تاکنون آموخته است در ژاپن و سراسر آسیا و دیگر نقاط جهان پیاده کند.

از سه ماه پیش عرضه BYD Dolphin با قیمت ۳.۶۳ میلیون ین (253000 دلار یا 180000 یوان) آغاز شد و آمار فروشی خوبی کسب کرد. در نهایت خوب است بدانید که این شرکت در سال ۲۰۲۳ موفق شد 2682636 وسیله نقلیه برقی را وارد بازار کند تا بتواند سریعتر به هدف عرضه ۳ میلیون دستگاه در سال دست یابد.

این در حالی است که صادرات خودرو به کشورهای دیگر نیز افزایش یافت و نسبت به سال قبل ۱۴۹ درصد افزایش یافت. این کمپانی در سال ۲۰۲۳ به طور کلی 206679 خودروی برقی را به بازارهای خارجی عرضه کرده است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا