مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا این آلفارومئو تصادفی ۵۰ هزار دلار می‌ارزد؟

آلفارومئو یکی از شرکت‌های خوش نام ایتالیایی فعال در زمینه تولید خودرو است که همیشه سعی کرده محصولاتش را با استایل و طراحی جذاب و تقریبا اسپرت روانه بازار کند. از این رو قشر جوان و علاقه‌مندان به این سبک خودروها را می‌توان از طرفداران پروپاقرص این برند دانست. در چند سال اخیر، فعالیت این شرکت کمی با رکود و کاهش همراه بود تا اینکه با ایجاد یک وقفه چندساله و بعد از عرضه مدل‌های موفق جولیتا و همچنین ۴C، آلفارومئو نسخه بسیار جذاب جولیا را در کلاس سدان روانه بازار کرد.

rp_-_giulia_fr-5

آلفارومئو مدل جولیتا را ابتدا در نسخه عملکردی و سطح بالای QV) Quadrifoglio verde) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ عرضه کرد که باتوجه به قدرت فوق‌العاده ۵۰۵ اسب بخاری و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳.۹ ثانیه‌ای، باعث شگفتی بسیاری از بازدید کنندگان شد. اما قبل از اینکه این خودرو به‌طور رسمی در این نمایشگاه رونمایی شود، چند ماه قبل‌تر در فستیوال سرعت Goodwood عرضه اندام کرده و بسیاری این خودروی فوق اسپرت را یک رقیب جدی برای بی‌ام‌و M3 به حساب آوردند. جولیتا QV از همان روزهای اولین حضورش توانست نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان خودرویی را به خود جلب کند به‌طوریکه مجموعه معتبر Top Gear، جایزه بهترین خودروی ۲۰۱۶ را به آن اعطا کرد.

اما مورد مهمی که شاید آلفارومئو در هنگام عرضه این نسخه از جولیتا در نظر نگرفته، قدرت بسیار بالا در کنار استایل سدان این خودرو است به‌طوریکه از لحاظ سرعت و عملکرد با برخی از سوپر اسپرت‌های مطرح قابل مقایسه است. بنابراین رفتار رانندگان هنگام قرار گرفتن پشت چنین خودرویی و مانور دادن با آن، شاید کمی غیرقابل پیش‌بینی باشد. چندی پیش خبرهای متفاوتی از تصادفات جولیا QV با سرعت‌های بالا منتشر شد که در همه آنها رانندگان نتوانسته بودند خودرو را در این وضعیت کنترل کنند. جولیا QV می‌تواند به راحتی به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر برساعت برسد که شاید برای کنترل این سدان جمع و جور، مهارت بالاتری نسبت به یک سوپر اسپرت دونفره لازم باشد.

giulia_4

آلفارومئو در نمایندگی‌های رسمی خود، جولیا QV را به قیمت ۸۰ هزار دلار به فروش می‌رساند. اما درحال حاضر نمونه‌های تصادفی و کارکرده زیادی از این خودرو دربازار اروپا یافت می‌شوند که به دلیل برخی مشکلات بوجود آمده، پایینتر از این قیمت فروخته می‌شوند. در کشور بلژیک یک مدل تصادفی که در آن سپر عقب، سیستم تعلیق، لاستیک، کمک فنرها، ستون، درب و گلگیر عقب سمت شاگرد آسیب دیده‌اند، با قیمت ۵۰ هزار دلار به معرض فروش گذاشته شده است. پیشرانه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو ساخته شده توسط فراری این خودرو هیچ آسیبی ندیده و باتوجه به کارکرد کم ۵۷۰۰ کیلومتری آن، به‌نظر به این قیمت می‌ارزد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا