مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

هوندا وزل و e-NS1 با معین خودرو ایرانیان به ایران می‌آید

روزهای گذشته بود که طی مطلبی اختصاصی، از ورود نمونه‌های اولیه هوندا وزل یا همان HR-V مونتاژ چین به کشورمان خبر دادیم. حال در خبری جدید، متوجه شدیم که شرکت معین خودرو ایرانیان علاوه بر نسخه بنزینی هوندا وزل، نسخه الکتریکی آن را هم با نام e-NS1 وارد ایران کرده است.

در همین راستا، با کسب اطلاعات بیشتر، متوجه شدیم که شرکت مذکور، مجوز گارانتی خودروهای هوندا را هم کسب کرده است.

چندماه پیش بود که شرکت معین خودرو قصد داشت تا برخی از خودروهای برند سئات را وارد ایران کند. ولی گویا این برنامه لغو شده و معین خودرو ایرانیان به سمت واردات تویوتا کرولا با دو پیشرانه 1.2 لیتری توربو و 1.5 لیتری تنفس طبیعی رفت. اما اکنون که برخی شرکت‌ها به سمت واردات خودروهای هوندا رفته‌اند، معین خودرو هم این برند ژاپنی را نشانه گرفته و در ابتدا، نمونه های اولیه دو خودرو هوندا وزل بنزینی و هوندا e-NS1 برقی را وارد کشور کرده است.

هوندا وزل و هوندا E-NS1 معین خودرو
هوندا E-NS1

مشخصات

هوندا وزل بنزینی مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 124 اسب بخار، قدرت و 145 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در مقابل، هوندا e-NS1 که نسخه الکتریکی هوندا وزل بوده، مجهز به پیشرانه 182 اسب بخاری است. این خودرو در دو نسخه عرضه می‌شود که در نسخه اول، ظرفیت باتری 53.6 کیلووات بوده و خودرو توانایی پیمایش 420 کیلومتر را دارد؛ و در نسخه دوم، ظرفیت باتری 68.8 کبلووات بوده و خودرو توانایی پیمایش 510 کیلومتر را دارد.

فعلا مشخص نیست که e-NS1 با کدام تیپ وارد ایران خواهد شد

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا